Veertjes shockbeveiliging

Forumleden,

Wie weet waar ik diverse veertjes kan bestellen ?
Ik bedoel dan vnl de koperkleurige veertjes zoals die bijv op een diashock, trishock en andere shocksystemen zitten. Ze springen nogal eens (bij mij dan) in de horlogeonderdelenbermudadriehoek.

Grt
John

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ronald bedankt.
Het gaat mij erom dat ik een x aantal van die dingen op voorraad wil hebben,
zodat ik niet eerst op zoek moet. Ik weet alles van het gepriegel om ze er weer in te krijgen, dat gaat me redelijk goed af, echter zo nu en dan vliegt er is eentje weg. Ik zoek dus eigenlijk een assortimentje.

Grt
John

Ron P Schreef:

Let wel, het is soms een heel gepriegel om het
veertje er in te krijgen (veeeeel meer dan
eruit).Enige ervaring komt hier zeker van pas.

Voor bepaalde vormen is er speciaal gereedschap
dat het een stuk gemakkelijker maakt.

ik heb de nodige moeite om Seiko diafix veertjes gemonteerd te krijgen, weet je of daar misschien gereedschap voor is?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Volgens mij niet. Ik heb wel eens wat gelezen op Timezone, waarbij ze een stukje pegwood hebben uitgehold, maar dat is mij allemaal teveel gefriemel. Ik hou het op een fijn pincet, en dan een voor een de lipje onder de sleuf duwen. Ik gebruik wel Rodico als ik de eerst eronder heb, dan springt hij niet zo makkelijk weg.Is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld als je eenmaal door hebt hoe het gaat. Die diashock van figuur 7 is vrij simpel, die "draai"je er gewoon in. Bedankt voor alle reacties tot zover, John

John,

Ik weet zeker dat je bij mij op de vloer nog een heel assortiment zult kunnen vinden.
(Ook in mijn toetsenbord zal er best nog wel eentje zitten…)

:slight_smile:

Bas

Dit is wat Bergeon aan Incabloc te bieden heeft (blz. 537)