Geachte forumleden,
wat doe ik hier verkeerd? Ik krijg de ton niet gesloten. Arbre volgens mij goed erin?
Deksel ook andersom geprobeerd. Kan het aan het dubbele stuk veer aan de buitenrand van de ton liggen?
Peter
Geachte forumleden,
wat doe ik hier verkeerd? Ik krijg de ton niet gesloten. Arbre volgens mij goed erin?
Deksel ook andersom geprobeerd. Kan het aan het dubbele stuk veer aan de buitenrand van de ton liggen?
Peter
is de veer ook goed geplaatst linksom of rechtsom?
Ik kijk bij het openen altijd of het een ‘g’ vormt of een ‘p’
(Gewoon of Peculiar)
Geen antwoord op je vraag, maar wat ik hier zie is een werkelijk stokoude, geblauwd stalen veer. Waarom vervang je die niet door een moderne? De maat is vast nog wel verkrijgbaar.
@Peter: zeker, ook een oplossing, maar dit is gewoon nog oefenen voor mij.
Voor de zekerheid: het rechthoekige deel van de arbre hoort toch aan de “wielzijde” geplaatst te worden?
In dat geval zat hij goed en ook de draairichting lijkt mij juist, ook kijkend naar de veer vast komt zitten in de ton en aan de arbre.
Dank allen: bij poging 10 is het toch gelukt!
wat was de oplossing?
Dan hoop ik dat de veer niet tegen de deksel aanloopt?
Mooi! Reken er dus wel op dat de veer al ruim over zijn houdbaarheid heen is, maar ach - heb je nog weer wat extra oefening als het zo ver is.
Ik vermoed dat het probleem was dat de arbre elke keer niet helemaal recht stond. De veer zat er uiteindelijk mooi vlak in en leek geen belemmering te zijn.
@Jenneke: zal t.z.t. moeten blijken, of is er een manier om daar eerder achter te komen?