ik wil binnenkort een horloge te koop aanbieden, waarschijnlijk via chrono24 (ik geloof niet dat ik voldoende posts heb om het via het aan- en verkoopforum te doen). Ik vraag ik me af hoe ik dit het best/veiligst aanpak. Beetje paranoid wellicht maar ik zie het niet zitten om vreemden bij ons thuis over de vloer te laten, die dan cash afrekenen (en het dus net zo goed vals geld kan zijn). Hier op het forum wordt veel ge- en verkocht en ik ben benieuwd of jullie tips hebben hoe een koop/overdracht veilig te doen. Moet ik bijvoorbeeld bij een bankfiliaal afspreken (waar camera’s hangen) en daar indien akkoord het geld meteen laten overmaken? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn. Veel dank alvast. PVO
Dank je - ja het is een waardevol horloge dus ik wil geen risico’s nemen. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat je horloge verzekerd opstuurt op risico koper maar een koper zal vrijwel altijd het horloge eerst willen bekijken. Heeft iemand hier direct ervaring met waar een overdracht te doen en hoe zeker te zijn dat het geld dat je ontvangt in orde is?
spreek af bij een wegrestaurant of een andere drukke plek. Zorg dat de betaling via internet bankieren verloopt… (en direct de check of je het hebt…) of spreek af op schiphol en flikker de cash in de stortingsmachine… zie je gelijk of het echt is… of je laat die persoon cash opnemen waar je bij staat… of je stort het op je eigen rekening voor overdracht.
Zorg dat je nooit alleen bent en houd je spullen goed in de gaten (verwisseling)!
succes!
(raarste overdracht: in de UK/ airport, euro’s cash direct aangepakt van travelex!)
Niet alleen gaan en afspreken bij een pin automaat/ bank van hem. Kan hij zijn geld gelijk waar je bijstaat opnemen en dan weet je gelijk dat het echt is.
En daar hangen ook camera’s.