Wie kan mij vertellen hoe je veilig vanuit Belgie een uurwerk verzend naar Frankrijk.
Welk bedrijf en tips.
Na verkoop op Chrono24.
Nogal open vraag…
TNT? Bpost? DHL?
Hier in Nederland gebruiken we de post. PostNL wel te verstaan
Of DHL maar wat wil je versturen? Swatch of Patek chrono?
TUDOR ca 2100 euro.
UPS altijd wel aan te raden. Zeker niet de goedkoopste maar wat mij betreft wel hoog qua kwaliteit!
DHL expres, morgen afgeleverd en 1% verzekeringskosten.
PostNL kan ook, niet zo trefzeker als DHL maar goedkoper en makkelijk te verzekeren tot 5.5k
Auto pakken en er een gezellig dagje van maken met vrouwlief kan ook (België is een paar uurtjes weg)
//eu1.dh-cdn.netZ//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netP//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
Inderdaad UPS, zoals @Tsnre89 al aangaf, is de beste.
Bij de meeste postbestellers mag je niet eens horloges verzenden. Dus als je pakketje zoek raakt valt dat niet onder de verzekering.
Wil je echt zeker zijn moet je er een roadtrip aan wagen.
Succes!
Dit is voor mij nieuw; kun je meer hierover vertellen? Wie wel/niet (tot welk bedrag evt)?
Afhankelijk van wie de kosten voor het verzenden betaald zou ik DHL express aanraden. Super snel en super betrouwbaar in mijn ervaring.
Niet in BE … max tot 500 euro te verzekeren bij PostNL
Klopt wel IMO … maar ook wel super duur
Ja de vraag is ook wie betaald de verzendkosten of was het inclusief. Ik zou altijd overleggen met de koper want als ik een horloge van 2k koop wil ik best beetje extra betalen voor de verzending zodat het goed en snel aankomt.
Hi @ivar1,
Daarvoor moet je in de algemene voorwaarden van de desbetreffende postbesteller kijken.
Het zijn de zogenaamde kleine lettertjes welke in dit geval niet geheel onbelangrijk zijn.
Maar ik zie net dat bv. PostNL er een oplossing voor heeft gevonden. Een Seal Bag voor horloges en sieraden.
Kennelijk is er iets veranderd in postbezorgland of ik ben al die jaren in de verkeerde veronderstelling geweest.
Overigens is er ook genoeg terug te vinden over het verzenden van horloges als je de zoekfunctie op deze site gebruikt. (En ook heel erg veel horrorverhalen)
DHL, UPS en Fedex sluiten horloges allemaal uit van de verzekering. Of tot max 500 dollar oid. Ze verzendvoorwaarden van betreffende leverancier.
Sorry dat ik dit topic weer reanimeer, maar na wat zorgen over de verzekerde verzending en uitsluiting van horloges in de verzekeringsvoorwaarden ben ik daarin even gaan spitten:
Op de website is het bijzonder lastig zoeken, dus contact opgenomen met de klantenservice van DHL Parcel. Die durfde het niet te zeggen, maar verwees me door naar de klantenservice van DHL Express. Die hebben kennelijk een eigen klantenservice.
Maar die gaf in elk geval uitsluitsel.