Veiling aanwinst......

Je kent het wel: op zondag een beetje over het internet struinen en naar horloges kijken. Voor je het weet heb je opeens iets gekocht waar je totaal geen verstand van hebt. Ik zou het fantastisch vinden als men hier iets meer over kan vertellen. Zodra ze binnen zijn zal ik detailfotos maken als men dat wilt.
Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de rechtse, die groene in het midden en die met die blauwe rand. (En uit deze gedetailleerde aanwijzing blijkt maar weer mijn kennis hahaha)

5 likes

Vier van de vijf lijken mij Russen, linksboven de Tugaris is Swiss made, ik hoop dat ze allemaal lopen :innocent:

Detailfoto per horloge helpt, wordt vervolgd ga ik van uit :sunglasses:

1 like

Inderdaad, ik zie een paar Russen, die ooit betere tijden gekend blijken te hebben.
Maar toch, gefeliciteerd. Als je er een paar tientjes voor betaald hebt (hoop ik voor jou) en er werken er 1 of 2 van, dan is het ok.

1 like

Wordt zeker vervolgd, volgens de aanbiedingstekst zouden ze alle 5 lopen.
Het was een online veiling met herroepingsrecht, dus als het echt niets is, kunnen ze zelfs terug.
Hopelijk met een weekje binnen. Keep you posted!

1 like

Mijn beste,

Spannend!!
Leuk hoor!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Het pakketje is binnengekomen. Het goede nieuws is dat er 4 van de 5 aardig lopen. De vijfde loopt ook, maar loopt per uur ongeveer 10 minuten voor. Die gaan we dan maar gebruiken als werkhorloge zodat we voortaan op tijd thuis zijn…

Van mijn favorieten was de groene toch wel erg klein. Deze blijft wel verschrikkelijk leuk. Uit nieuwsgierigheid de andere 2 favorieten even van binnen bekeken.
De tugaris heeft veel krassen. Dat is jammer wat daardoor vertekent de plaat erg. Bij 1-2 uur, en bij 7 uur wel een beschadiging, maar dat is charme zullen we zeggen. Het 25 jewels uurwerk zelf voelt aan als een tank. Niet van lompigheid, maar van degelijkheid. (Voor zover ik dat als leek kan voelen)

Het andere horloge blijft wel leuk. Zo te zien heeft dit uurwerk wel wat aandacht nodig.
Ik ga eens op zoek naar wat meer info (als jullie wat weten, graag), laat ze nog een paar dagen liggen, en ga dan eens kijken of opknappen de moeite waard is.




1 like

Glaasjes zijn te polijsten als ze niet gescheurd zijn. Dan ziet zo’n horloge er al heel anders uit.

1 like

Dankjewel scudo.

Dit was even een hele snelle poetsbeurt. Bij daglicht nog eens rustig overdoen

3 likes

Mooie bruine leren band op deze Tugaris en met gepoetst glaasje prima draagbaar :+1:

2 likes

Dank harpoen!


(Past niet echt lekker qua maat, maar gaat om het idee)

2 likes

Is die helemaal links een Pellikaan?

3 likes

De Tugaris heeft een mooi ETA uurwerkje!

1 like

Daar knapt ie echt van op, heel mooi zo :smiley:

1 like

Vandaag de volgende eens beter bekijken. Ik dacht dat het ook een Rus was, maar het blijkt een Zwitser te zijn. Het merk “strand” is een submerk geweest van Zeno.
Helaas lukte het niet om de kast open te krijgen met een aardappelschilmesje :wink: dus die poging hebben we maar gestaakt.

4 likes