Veiling catawiki

Beste mensen,

Ik ben heel erg nieuw op dit forum en heb meteen al een vraag.

Eigenlijk draag ik nooit een horloge omdat ik niet met een gewoon horloge wil lopen, maar wel met iets speciaals. Nu heb ik op catawiki bijvoorbeeld deze longines gevonden. bij de omschrijving staat dat die goed loopt maar dat de wijzerplaat vuil is wat veel voorkomt bij vierkante modellen. Horloge is gedateerd op de jaren 60.
Ik heb geboden maar bij 150 euro haakte ik af. Horloge is weggegaan voor 160 euro.

Mijn vraag is dus eigenlijk voor een volgende keer: kan ik zoiets doen of ben ik dan dom bezig!

Bij een horlogeveiling als deze altijd extra werk incalculeren (iig een complete servicebeurt van het uurwerk). Daarnaast eventueel herstellen van de wijzerplaat en de kast naar gelang je persoonlijke voorkeur. Al met al zou ik voor een goed uitziend exemplaar bij een (vintage) juwelier gaan zoeken ipv hier op bieden, tenzij je het werk goedkoop (of zelf) laat uitvoeren.

Aan de achtergrond te zien, weet ik al van wie dit horloge was @gekkehuus ;).

Wijzerplaat kun je wel iets schoner krijgen, maar niet helemaal (blijft vaag, wel lekker vintage). En voor een service is er wel iemand op HF beschikbaar, meestal goedkoper dan bij een juwelier.

1 like

Door het bieden op Catawiki laat je je vaak ‘meeslepen’ waardoor je uiteindelijk teveel betaald.
En 160,- vond ik die Longines persoonlijk niet waard.

Maar moet het perse iets vintage speciaal zijn? Niet iets moderns speciaal?

Als ik me niet vergis, heb ik deze op de werkbank gehad om te proberen de wijzerplaat wat schoner te krijgen. Soms kan dat wel (bijvoorbeeld vet of aanslag), maar vaak kan dat ook niet, omdat de lak aangetast of beschadigd is en het vuil de lak heeft verkleurd. Bij deze ging het dus niet, wat helaas veel vaker voorkomt dan dat het wel is schoon te maken.

1 like

dank jullie wel iedereen. ik was bang dat ik de koop van de eeuw had laten liggen. Maar dat is gelukkig nu wel genuanceerd.

Deze longines was inderdaad van mij en is inderdaad bij jou geweest Melvin.

Wijzerplaat krijg je niet meer schoon helaas, buiten dat was het wel een leuke longines maar de staat bepaald de waarde.