Veiling, je eigen spul terugkopen ?

Misschien een domme vraag maar kan/mag je bijvoorbeeld op catawiki zelf een bod doen op wat je aanbiedt als je bijvoorbeeld vindt dat de prijs belachelijk laag is en je geen reseve price hebt gezet ?

Jazeker

Denk dat het Catawiki niet uitmaakt. Je betaalt gewoon 2 keer kosten, als koper als verkoper. Zo’n 21.5% (en BTW)
Catawoeki blij :smile:

1 like

Op ebay is dit in ieder geval verboden, maar toch zie je het soms nog wel gebeuren. Shill bidding heet dat geloof ik

Onethisch is het in ieder geval.

Risico van zaken doen lijkt me

1 like

bestaat er ook iets van “gunnen” ?

Op je eigen kavel bieden kan niet, dan zou je dat door iemand anders moeten laten doen. Iets op een veiling aanbieden brengt natuurlijk altijd een risico met zich mee dus daar moet je goed over nadenken voor je iets aanbiedt lijkt me.

Snap je probleem, heb wel eens geprobeerd om 360 spellen te veilen via Catawiki en daar echt schofterig weinig voor gekregen. Maar zoals gezegd is dat het risico van catawiki (geen startbod kunnen instellen en onder de €200 ook geen minimumprijs kunnen vastleggen). Heb mijn lesje wel geleerd haha, voor 360 games is Catawiki niet de juiste plaats. Denk dat je in deze ook gewoon je verlies moet nemen. Leuk is het niet natuurlijk.

het enige goede antwoord

Het is ergens wel de boel belazeren.

Hoe kom je daarbij?

iedereen mag toch bieden ?

Geen probleem, toch?
Onethisch lijkt wel een nieuwe standaard. Ik noem maar even: tabaksindustrie. Auto’s, woekerpolissen, voeding, kiezersbedrog, rentefraude, groene stroom, marktplaatsgedrag… Ik hou ermee op :smile:

Natuurlijk mag je niet bieden op je eigen kavel. Dan zou je ook iedere keer tussendoor kunnen bieden om de prijs op de drijven.

Maar als je Zus / Moeder ? Vrouw / Broer / etc. etc. dat eens doet?

1 like

Dat kan natuurlijk wel, met het risico dat diegene eraan vast zit als er niet meer hoger geboden wordt. Maar dat was de vraag niet.

1 like

Ik zet niks meer op Catawiki met een reserve dat schiet echt niet op. Maar goed als er niet op geboden wordt dan is er misschien ook geen vraag naar. Mijn ervaring is dat de kavels vaak aan het begin rustig beginnen maar de echte waarde uit de laatste paar uur komt. Stuur me anders even een link naar de advertentie en als het interessant is doe ik graag een bod.