Veiling Jean Todt's collectie - "Legendary And Unique Watches"

Waarom? Als iemand anders die reut prachtig vindt: More power to them, zoals men wel zegt. Het hebben van een vrij specifieke smaak is niet “moeilijk doen”.

Die badoem-tsssjjjhh is grote blij.

3 likes

Je kan veel zeggen, maar die Daytona 6421 en Comex SD zijn toch wel erg mooi!

:nerd_face::partying_face:

1 like

Indrukwekkende collectie maar inderdaad wat een wansmaak had die man. Gelukkig heeft hij er zelf niks voor hoeven neerleggen schat ik zo in…

2 likes

Voordat ze met die belachelijke geschroefde pushers begonnen assembleerde Rolex inderdaad passabele chronografen. Maar geelgoud? Da’s voor kermisexploitanten.

De fascinatie met de Comex markering heb ik ook nooit begrepen, eerlijk gezegd. Het doet mij niks. Het is een Submariner die helaas al de Mercedes wijzer heeft, dus staat hij al 1-0 achter, maar als je dan 6 (zegge: zes) regels tekst op een wijzerplaat print waarvan één een groot wit blok is… Tja. “Mooi” is niet het woord wat me te binnen schiet.

Dan vind ik de Freccione nog de mooiste Rolex die er tussen staat, al is de latere Explorer II Polar in mijn optiek één van hun coolste horloges ooit. Of ik 'm 30.000 - 50.000 CHF mooi vind, die oude uitvoering, dat laat zich raden.

Wat een fantastiche collectie! Natuurlijk vind ik niet alles mooi, maar lullen dat er maar 3 mooie tussen zitten heet “afgunst”

Eh… niet echt. Ik kom niet aan drie, denk ik. Dingen lelijk vinden is niet automatisch afgunst enkel omdat het een hoog prijskaartje heeft hoor. Of mag je die plastic vuilzakken van Balenciaga ook plots niet meer idioot vinden omdat ze duur zijn? Rare redenering. :slightly_smiling_face:

3 likes

Maar er zit van alles en veel verschillends tussen.

Er zijn gewoon veel verschillende lelijke horloges op de wereld.

Hee! Ralph! Ben jij dat? Laat me je gerust stellen. Ik zeker ben jaloers op mannen die een midden oosterse vriendin hebben met een mooie pronte D cup en een bubble-butt waar je walnoten tussen kunt kraken. Niet dat ik niet van m’n vrouw houd, maar verandering van spijs doet eten. En ik voel afgunst jegens lieden die rijk genoeg zijn om een tweede huis in de bergen te hebben, zeker bij een meertje. Mensen die allebei hebben? Groen van afgunst, zeg ik je.

:rofl: :rofl: :rofl:

Maar afgunst wegens lelijke horloges? Ik moest heel erg lachen. Daar is m’n pietje nog nooit groter van geworden.

5 likes

Djeezes wat een wansmakelijke verzameling

de Comex is zowat het enige horloge dat bij mij in de smaak valt
en het goedkoopst geschatte horloge - een Blancpain Villerette- vind ik ook nog wel mooi,
ten minste, als dat lelijke Brunei embleem er niet op had gestaan

1 like

Als ik door deze verzameling heen scroll krijg ik de visuele variant van lopen door de parfum afdeling van de Bijenkorf… en niet op een goede manier.

Sterker nog, toen ik aan het einde van de lijst kwam had ik even helemaal genoeg van horloges.

Maar lieve hobbygenoten… even heel erg eerlijk… als je in het diepste van je ziel der zielen kijkt… zo’n Chopard en dat soort dingen… als je die zelfde foto ergens contextloos op google zou tegen komen… maar dan met iets als Sugess, Invicta, what-ever op de plaat… dan had je dat ook gelooft. Toch? Eerlijk zeggen!

Je weet dat het niet erg is om ze mooi te vinden hé? Dat mag gewoon en je hoeft je echt niet te schamen. :kissing_heart:

Zeg jongens je hoef het niet mooi óf lelijk te vinden hè. Is dat allemaal zo heeeel belangrijk ofzo?
Je kan toch ook gewoon waardering hebben voor bepaalde modellen of technieken (de R.Mille’s, die ratrapantes etc.), daar is niks mis mee hoor.
Er zitten zelfs een aantal horloges tussen die we anders nooit gezien zouden hebben en/of het bestaan niet van hadden geweten, is toch leuk.

Wat ik wel een beetje apart vindt is het veilen van cadeau’s. Zoals degene met inscriptie van M.Schumacher voor J.T. Als erfgenamen het veilen okee, maar beide zijn nog in leven…

1 like

Ik vind er ook amper horloges naar mijn smaak. Veel grote, opschepperige glimmers. Wel respect voor de techniek.

Des goûts et des couleurs… feit is dat er wel een hele hoop zeer mooie techniek bij elkaar is gebracht.
Impressionant.

Exact! Voelt niet echt netjes.

Voor de beeldvorming even 'n plaatje van de persoon in kwestie en z’n vrouw.

1 like

Van 111 maar 3 mooi vinden is wel heel weinig. Ik ga een poging doen er meer mooi te vinden:

1. Jean Claude Killy
  2. Gouden Paul Newman
  3. 3970
  4. Datograph

Gelukt. Ik vind er nog veel meer mooi

Met zo’n horloge collectie moet er toch een mooier vrouwtje uit te slepen zijn :see_no_evil:

1 like

:partying_face:

3 likes

Michelle Yeoh, is een van de bekendste actrices op de planeet…

2 likes