“This remarkable auction of Legendary and Unique Watches is an entirely unique phenomenon. It represents unquestionably the most important grouping of significant timepieces from many of the great watchmakers and brands over the past 30 years including momentous historic landmarks of, among others, Richard Mille, François-Paul Journe, Girard-Perregaux and Audemars Piguet.”
Ongekend wat een verzameling!
Die Richard Mille (nummer 0, RM’s persoonlijke horloge) op p.56 van de pdf, leuk verhaaltje staat daarbij geschreven.
En op p.12 de rode Girard Perregaux. Dit is 1 van 3 stuks (dat is nog eens limited). Één zal naar M.Schumacher zijn gegaan. En de laatste naar Ross Brawn wellicht?
En voor de Rolex geïnteresseerden, het feest begint vanaf p.76. Met o.a. een Comex ref.16660
Mooie verzameling met echt prachtstukken ertussen, denk dat ik maar vriendjes probeer te maken met Max. Wie weet hoe mijn verzameling er dan over 10 jaar uitziet
Zag dat er voor Chris ook nog wel wat leuks tussen zat Lange & Sohne.
Mag ik even vloeken in de kerk hier, even de prijs buiten beschouwing laten, maar wat zijn die Richard Mille verschrikkelijk lelijk zeg. Natuurlijk mijn persoonlijke mening Wil er natuurlijk wel eentje hebben voor 50k en dan gelijk op chrono, MP of You Tube
111 stuks, en er zitten nipt drie mooie horloges bij. Een Reverso, een Santos en een dressy Vacheron uit 1948. 33,5mm is een tandje te klein voor me, anders zou ik zomaar een bod uit kunnen brengen op dat ding.
De rest is verschrikkelijk. Da’s inderdaad een uniek fenomeen. Zelfs de Journe’s doen het niet voor me.
Ik dacht al dat het aan mij lag. Wat een gigantische hoop lelijkaards bijeen.
Deze vond ik anders wel tof. Niet echt mooi mooi, maar speciaal genoeg zonder “staan dansen in een crotchless latex gimp suit met een bos pauwenpluimen in je anus” stijl “speciaal” te zijn.
Al vraag ik mij wel af hoe ze in godsnaam op dat case design gekomen zijn. Donnerwetter Helmut, mein chocolade Kitkat ist halb geschmolten! - Verdammt Heinrich, daar geef je mij ein zuper ideechen für onze folgende horloge.
Ik vind dat ding ook nog plenty “speciaal”, maar niet op een goeie manier. Met name de kast ziet er uit als iets wat langs een highway in death valley beland is om daar in de volle zon te smelten. Het is net het liefdeskind van die Cartier Cheese-melt en die Turban, of hoe die twee ook maar moge heten. Uweetwel.
In vind die IWC Portugieser Repeater ook nog wel tof hoor- maar verreweg de meeste getuigen inderdaad van meer geld dan smaak. Ik geloof dat 43mm niet je ding is, maar het horloge ziet er toch smaakvol en ingetogen uit terwijl het een stukje mooie techniek bevat. Ik heb geen idee of er kleinere minute repeaters bestaan?
Nee, we verschillen van mening over of iets mooi of smaakvol is of niet. Dat dat maakt je geen barbaar, het toont gewoon aan dat smaken verschillen. Ik vind het mooi als iemand een uitgesproken mening heeft.
Over de F-91w kunnen we het overigens eens zijn: de kans dat die om mijn pols te vinden is, is veel groter dan dat de kans van een Portugieser om zich daar te bevinden.
Er zijn er wel heel veel “very rare” waar je in de tweedehands markt over struikelt zeg. Vooral die Chopards. Daar heb ik nog eens naar zitten kijken, dan zijn ze echt niet zeldzaam of waardevol
Vind het fotografeerwerk ook gewoon niet zo flatteus. Zien er allemaal uit als matige renders. En vanuit zo’n rare hoek genomen dat ze allemaal gesmolten en kromgetrokken lijken.