Veiling/verkoop site i-offer

Ik was aan het grasduinen op het grote boze net en zie een veilingsite zoals ioffer staan.
Onder de sectie horloges kom ik daar de meest mooie en goedkope kloken tegen…nou kijk je verder in de advertenties en zie je dat hier gewoon open en bloot gehandeld wordt in replicas. Nu hebben ze het ook over "hoge kwaliteit "replicas en als ik dan de foto`s mag geloven zien ze er wel fraai en betrouwbaar uit…en daar wringt bij mij de schoen…hoe kan ik nou die rommel en echt onderscheiden van elkaar als een kwaliteitskopietje op MP of hier terecht komt.Je kunt het onderhand niet meer zien en dat baart me zorgen.

Misschien iemand die hier een passend antwoord op weet?

Geen oplossing, maar ben het met je eens dat 't erg verwarrend kan zijn. Vind dat de verkoper dan duidelijk aan moet geven dat het om een replica gaat. Kun je in de zoekfunctie misschien -replica invoeren om dat eruit te filteren.

Als het gaat om ioffer.com dan is het niet heel lastig lijkt mij. Wie doet zijn Casio G-Shock weg voor $22 ?
Of een Louis Vuitton voor $31

Dat is hetzelfde als op madeinchina.com, dat zijn gewoon allemaal nepperts. Uitzonderingen daargelaten.

Mijn passende antwoord bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Bekijk dergelijke sites en vooral de daar aangeboden artikelen met de nodige scepsis.
  • Bij de minste twijfel: Niet doen. (Dit is hier al zo vaak gezegd!)
  • Als je een bepaald horloge graag wilt, betaal dan (via bijvoorbeeld dit forum / andere fora / betrouwbare handelaren) een normale/redelijke prijs. Dat voorkomt spijt achteraf.

Flip.

Het gaat me ook niet om het kopen op die veiling site want dat is duidelijk replica…maar als dat materiaal doorverkocht wordt naar derden …dan begint het gedonder.

Ik heb onlangs een horloge gekocht op iOffer. De prijs was redelijk (dus niet ‘argwaanwekkend’ goedkoop), de verkoper reageerde snel op vragen, dus al met al leek het me het proberen waard. Ik heb voor de zekerheid betaald met Paypal, zodat ik het geld terug zou kunnen krijgen als er iets mis zou gaan.

Na een dag of twee werd het horloge verzonden door de verkoper uit China (bleek nu pas). Na twee weken ontving ik het pakket. Daarin zat echter helemaal niets, alleen een lege namaak doos van Rado (terwijl ik een Gevril had besteld). Uiteraard heb ik de direct de verkoper gemaild, maar van hem ontving ik nooit meer een reactie. Wel zag ik later dat ook anderen door hem op deze wijze waren opgelicht.

Ik heb toen via Paypal geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar die doen in dit geval niets omdat ze ‘geen controle hebben over wat er wordt verkocht’. Ook heb ik meerder malen iOffer gemaild (via diverse formulieren), ook van hen ontving ik geen reactie. Uiteindelijk lijkt het erop dat ik het geld terugkrijg via Mastercard, gelukkig.

Mijn conclusie is dat je wellicht geluk kan hebben op iOffer, maar dat er veel replica’s verkocht worden, er oplichters actief zijn en iOffer zelf geen hulp biedt. Daarnaast is betalen via Paypal dus ook lang niet zo ‘veilig’ als op ebay. Ik zou er zelf nooit meer kopen, ebay of serieuze fora zijn meer aan te raden. Áls je toch iets wilt kopen zou ik het -zoals flip zegt- bij de minste twijfel al niet doen.

Luuk

Hoi,

Kopen op degelijke sites lijkt me solliciteren om problemen. Allemaal willen we een leuke “deal” scoren, maar dit lijkt me qua risico te vergelijken met bijvoorbeeld:
onveilige spelletjes met een doorgewinterde dame van plezier ::o

Het is altijd mogelijk dat zoiets goed afloopt, ik heb echter geen ambitie om dat uit te proberen :smiley:
Evenmin heb ik zin om iets te kopen op een plek waar de kans om genept te worden vrijwel zeker is :wink:

Dit moet je gewoon niet willen…

Groet,

Nico.

Kopen op deze site was ik toch al niet van plan, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Wel jammer dat zo`n site als ioffer niet de replicazooi er af gooit.

V3T3RAN Schreef:

Kopen op deze site was ik toch al niet van plan,
dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Wel jammer dat zo`n site als ioffer niet de
replicazooi er af gooit.

Op zich jammer, maar aan de andere kant begrijpelijk en niet jammer.

Meer kans dat dergelijke rotzooi zich bij elkaar voegt, want ze worden bij de andere sites al geweigerd/gekicked. Daarnaast begrijpelijk aangezien het i-offer een hoop hits oplevert en dus bestaansrecht.

Verder gewoon veel lezen/kijken om neppers van echte te onderscheiden. :slight_smile:

Hoi,

Wat betreft de foto’s van neppers, op sommige sites lijkt het wel of men foto’s gebruikt van een origineel horloge…

Groet,

Nico.