AL een tijd geleden had ik bij een vaste verkoper van me een mooie gevlochten leren band van 26mm besteld. Helaas waren de gaten volledig scheef geprikt en had ik er niets aan. Na fotos te hebben gemaild kreeg ik gewoon een nieuwe nagezonden. Er moest nog wel een rose gouden gesp op. De gesp van de rubberen band past hier niet op omdat de gaten te klein zijn. Net de gesp ook binnen dus ik heb hem meteen even omgebouwd. Ik vind de band er goed bij passen. Nu heb ik ook leer voor de Velatura. Het licht was niet top maar toch even wat fotos geschoten.

Ziet er strak uit! Zijn er voor dit type ook stalen banden?
leeuwentemmer Schreef:
Ziet er strak uit! Zijn er voor dit type ook
stalen banden?
Die zijn er. Maar er is geen rose gouden exemplaar voor deze uitvoering dacht ik. Ik heb hem nog nooit gezien in ieder geval. Die zou wel erg mooi zijn. De middelste schakels zijn nl zwart. Mocht iemand hem ooit tegenkomen hoop ik dat ze me een tip geven.
Mooi Gedaan, Het blijft een heel mooi horloge, en dit maak hem heel speciaal.
Er is geen rose-band bij te krijgen, Japan heeft ze niet in productie.
golddigger Schreef:
Mooi Gedaan, Het blijft een heel mooi horloge, en
dit maak hem heel speciaal.
Er is geen rose-band bij te krijgen, Japan heeft
ze niet in productie.
Ik weet het en toch is het erg zonde. Ik denk dat ie geweldig mooi zou staan.
Maar wie weet worden ze nog eens wakker in Japan.
Je kan een verzoek bij de Seiko ambassadeurs op de Heiligeweg doen, wie weet!
is en blijft een super mooie klok
Misschien een rose-band van een ander merk??
Hennie Schreef:
Misschien een rose-band van een ander merk??
Dat is geen optie met een aanzet van 26mm vind je die niet. En de originele band is uniek met zijn zwarte middenschakels.
Weet jij hoeveel jewels in die Velatura zitten? Ben ik altijd benieuwd naar, In de Premier kinetic die ik had zitten er 16.
Hoeveel jewels? Geen idee.
Dat staat hem érg goed. (tu)
Ben je geïnspireerd geraakt door je ‘vierkante’ ?
Groeten,
Martin
Mijn beste,
Een mooi horloge omarmd door de schoonheid van een fraai gevlochten band. Très chique (tu)
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
MartinB Schreef:
Dat staat hem érg goed. (tu)
Ben je geïnspireerd geraakt door je ‘vierkante’ ?
Groeten,
Martin
Ja idd. Die band is erg mooi en heeft dezelfde breedte. Hij is nog te koop hoor. 
dreski Schreef:
Hij is nog te koop hoor.
Het zou niet moeten uitmaken, maarja, als het geen quartz was, had ik hem best gewild.
MartinB Schreef:
dreski Schreef:
Hij is nog te koop hoor.
Het zou niet moeten uitmaken, maarja, als het geen
quartz was, had ik hem best gewild.
Dan doe je toch net alsof?
Maar eh hij loopt wel super hoor geen wiebelende wijzer en perfect op de indices.
Ik blijf die Velatura van Seiko een schitterende klok vinden , ook in het blauw is ie mooi en natuurlijk in het zwart.
De techniek die erin verwerkt zit doet techneuten watertanden. Ik ben zelf een automaat freack maar voor deze klok leg ik graag mijn pols op de tafel.
Zag hem laatst weer bij de dealer voor 940 eurie’s heel mooi en heel duur! en wat is ie groot!!! heerlijk.
Op internet worden ze nieuw aangeboden in Engeland incl seiko garantie voor rond de 500 euro zo ook op Marktplaats. Geen invoerrechten en volledige Seiko garantie.
Wel een heel groot verschil wat de moeite waard is om je licht eens daar op te steken want voor het resterende bedrag kan je ook weer een paar leuke automaten aanschaffen…:#
Bigrosa Schreef:
Ik blijf die Velatura van Seiko een schitterende
klok vinden , ook in het blauw is ie mooi en
natuurlijk in het zwart.De techniek die erin verwerkt zit doet techneuten
watertanden. Ik ben zelf een automaat freack maar
voor deze klok leg ik graag mijn pols op de tafel.Zag hem laatst weer bij de dealer voor 940 eurie’s
heel mooi en heel duur! en wat is ie groot!!!
heerlijk.
Op internet worden ze nieuw aangeboden in Engeland
incl seiko garantie voor rond de 500 euro zo ook
op Marktplaats. Geen invoerrechten en volledige
Seiko garantie.
Wel een heel groot verschil wat de moeite waard is
om je licht eens daar op te steken want voor het
resterende bedrag kan je ook weer een paar leuke
automaten aanschaffen…:#
Dit is ook een automaat hoor. Je voelt de rotor draaien. Je hebt alleen wat meer powerreserve.
En zo heeft deze prachtklok opeens een totaal andere smoel. Mooi, hoor! (tu)
Dat ziet er heel mooi uit en in het echt zal het wel nog mooier zijn.
gr Pieter