Vendoux?

Ik ben op zoek naar een mooi (mijn mening) horloge wat betaalbaar is, ca. 200 euro. Maar het moet een automaat zijn.
Nou heb ik bij een juwelier een Vendoux gezien, type LS11811 livorno data.
Is iemand bekend met de kwaliteit van dit merk, zeker gezien de redelijk lage prijs.
Ik zag dat het van nedelandse bodem is?
Wie kan mij meer vertellen?
Bedankt allemaaal

http://www.vendoux.nl/watches/automatics/ls11811.html

voor de liefhebbers, dit is het horloge waar het om gaat…

Ik ken het niet dus op jouw vraag, de kwaliteit, moet ik het antwoord schuldig blijven.
Wel moet ik toegeven dat het een mooi horloge is, wat zeker in het oog springt.

Gr. Bas

hmmm,…
dit is een merk dat ongeveer een 1,5 jaar geleden het nogal goed deed in de pers. Toen liepen nogal wat bn-ers met dit horloge,…: connie breukhoven, patty brard enz enz,…goed als je je daarmee wilt identificeren…
het horloge ziet er leuk uit dat moet ik je wel nageven,…
Ben je wel op de hoogte dat die knopppen aan de zijkant geen chronograaf knoppen zijn? die knoppen zijn om dag/datum te verstellen,…beetje jammer dat dat via die knoppen gaat ( van die weggewerkte knopjes zou mooier zijn) dit wekt de indruk dat het om de chronograaf zoals eberhard hem heeft.
verder zit er een chinees uurwerk in ( www.bensontrade.nl kijk bij carwatches, voor 169 euro) heeft ook dit soort chinese horloges. Ik zou zeggen als je een mooi kwalitatief horloge wilt voor jaren, zoek op marktplaats een 2e hands tissot, of koop een nieuwe swatch automaat http(://www.horlogeforum.nl/read.php?2,17269)
je moet het allemaal zelf weten hoor! ik probeer alleen maar wat te zeggen over het merk, en de andere mogelijkheden.

Ik ben alleen maar blij met alternatieven en op en aanmerkingen. En nee ik wil me identificeren aan BN-ers…
Mss met hun vermogen, maar dan was mijn keuze iets anders geweest.
Bedankt ga nu ook bij Swatch kijken!!

Ga dan voor de automaat van Christopher Ward! Is al veel over te doen geweest op het forum (inclusief inkoopactie). Heb er zelf een en ben zeer tevreden. Veel waar voor je geld.

Police heeft ook een hele mooie automaat, met gangreserve aanduiding voor 200 euro.

Net wat MasterFan zei, zoek op internet een leuke 2e hands van Tissot of Omega. Kwalitatief goed en meestal niet al te duur.

Als je persé nieuw wilt kan je kijken bij Swatch, Tissot Le Locle, Meistersinger enz.

Wat zoek je verder? Sportief of juist klassiek, moet het een dikke klok zijn of juist een mooi bescheiden horloge, stalen band of leren band?

Dat maakt het zoeken wat makkelijker. :slight_smile:

Het ontwerp van het horloge is in iedergeval gebasseerd op de Eberhard 4 Chrono
Voor de rest zou ik zeggen ga voor een horloge met Zwitsers uurwerk. Bijvoorbeeld een Kiber / Meistersinger e.d.: www.kiber.nl www.meistersinger.net

Foto Eberhard 4 Chrono

Heb ff bij bensontrade gekeken en die Breytenbach Classic Z is erg mooi. Ook de IV Z is erg mooi, dit zijn zo’n beetje de modellen die ik echt mooi vindt.
En natuurlijk de IWC Spitfire Chronograph (beetje buiten het budget…)

gr
bart

Poljot heeft er ook net een uitgebracht: http://www.poljot24.de/en/pd-196271499.htm?categoryId=0
(verschillende wijzerplaat kleuren)

RJVB Schreef:

Poljot heeft er ook net een uitgebracht:
(verschillende wijzerplaat kleuren)

Die is erg mooi!! En eigenlijk helemaal mijn smaak!
En kwalitatief wel redelijk neem ik aan? Anders noemen jullie hem toch niet?
Wat vinden jullie van art.nr. 1552 en 1553 (verschil van fluor.cijfers) Voor of nadelen?
Ik denk dat een van deze twee (1552) het gaat worden!
Goede keus?

HELP met het laatste beetje advies!!
PS is poljot24.de een betrouwbare verkoper?

Ben ik weer,

Vraagje, die Spitfire, is dat het merk? Want van Poljot is die niet, tenminste op hun site kom ik nix tegen…?

Poljot is kwalitatief heel behoorlijk. Neus hier maar eens rond, het merk wordt vaak genoemd en ik ben niet de enige die er een heeft. Als ik het goed begrepen heb maken ze hun uurwerken met machines die de Zwitsers ooit afgedankt hebben … omdat het alles kwarts moest zijn.
Voor zover ik weet is Julian inderdaad betrouwbaar.

Het merk is inderdaad Poljot, en ik weet ook niet waarom dit model niet op Poljot’s eigen webstek zou staan. Misschien dat Julian je dat kan vertellen. Hij schijnt overigens erg enthusiast, in z’n bespreking. En hij regelt de horloges voor 'ie ze opstuurt.