Onze Italiaanse vrienden gaan lekker door
Dit was toch wel een kleine slip of the tongue ![]()
Poah.
Kleurtje wel.
Hahaha, that aged Well ![]()
Nice!
Ik ben serieus aan het twijfelen om de trekker voor deze over te halen… ![]()
.
De calendar Complocation/ dial layout geeft een totaal andere vibe aan het horloge dan hun andere modellen.
Had liever een 37mm gehad, maar heb reeds een 40mm Arsenale en deze valt zeer mooi om de pols dankzij het dunne profiel en goeie articulatie van de kast.
De vraag van vandaag:
Blauw of rood
.
Rood! Veel bijzonderderder. ![]()
Dat rood trekt me wel hoor!
Wow, het moment is gekomen… Na vanaf 2017 alles eens te zijn, ben ik het nu ineens… Rood by far
. Blauw komt ook al zoveel voor…
Iemand die de Nereide Avventurina Nera - 3121550C heeft? Wat zijn de ervaringen met Venezianico horloges?
Doorheen de laatste jaren, heeft Venezianico toch wel grote stappen gezet in de kwaliteit die ze brengen met hun horloges imo.
Ze zijn zeker niet de goedkoopste voor de spec’s die je krijgt, maar de afwerking, customer service en hun specifieke ‘design language’ maken het voor mij een zeer aantrekkelijk merk.
Ook al zijn de ‘basis’ modellen relatief beperkt (dresser: Redentore + Utopia / Diver: Nereide / Sports: Arsenale / Chrono: Bucintoro), zijn er extreem veel verschillende versies waaruit je als watch enthousiast kan kiezen, waardoor je (in my opinion) perfect een collectie kan opbouwen waarbij je een horloge hebt voor gelijk welke gelegenheid, mét een persoonlijke touch.
Anders gezegd, ik ben fan en kijk ernaar uit wat VZ nog te beiden zal hebben in de toekomst
.
Ik heb het (kleinere) broertje (qua specs) van de Avv.Nera, de Tungsteno.
Maar de algemene vormgeving is hetzelfde met z’n 39mm kast.
Uit mijn ervaring, is dit een van m’n lievelingshorloges. afwerking is super en draag heerlijk.
Een aanrader !
ZO, gedaan. Op die bestelknop gedrukt. Te lang gewacht. Maar wat zijn die Italianen snel
en ja, het is vast niet ieders cup-of-tea, maar ik vind het fantastisch!
Foto’s maken het horloge wel erg druk en wellicht over de top. Maar in werkelijkheid is het allemaal vele malen subtieler en op een meter afstand is iets meer bling dan gemiddeld, lang niet zo opvallend. Knap gedaan!
Gaaf.
Ik denk niet voor mij, maar Venezianico is altijd wel een tikje over the top met 1 element. Bij deze met de kast.
Ben benieuwd hoe hij in het echt smoelt.
Gefeliciteerd! Toch wel een gewaagd model!
Hier helaas geen klik met deze golden boy
. Is mee geweest op vakantie, en ik kan niet onder woorden brengen waarom, want alles lijkt te kloppen en de eerste indrukken waren zo goed… maar soms is het zo. Binnenkort te vinden in het blauw.
Afscheidsfoto:
Niet treuren over afscheid, je koop ongetwijfeld wel iets moois voor terug.
Ik zal hem alvast in de gaten houden.
![]()
36 of 39mm ?
Het is persoonlijke smaak, maar het zou mooier zijn als de diepe gedeelte was voorzien van een zwarte lak.( Acquaforte )
Nu oogt die zo massaal metaalachtige aanblik.
Ik hoor wat je zegt, en inderdaad een smaakding, maar het is nou net het probleem van dit horloge op foto’s.
In eerste instantie was ik wat huiverig om de knoop door te hakken. Maurice Lacroix had/heeft ook een skeleton/graveersel.
Die heb ik recent in het echt gezien en toen was ik eigenlijk om. In de zin van dat a. Die ML letterlijk voor mij veel te “wild” en druk was, en
b. de gravering daar dieper is, want ander gebruikt proces. En
c. dat het metalige van dit horloge, vanwege de gladde opliggende delen en de gebrushte/matte delen gecombineerd met de gepolijste facetranden van de band en de schakels, juist een veel subtieler bling effect geeft wat juist weer compenseert voor het “contrast” zwart.
Maar elke foto die ik inmiddels heb gemaakt, met zowel telefoon, als gewone kamer… ik kom er nog niet helemaal uit om dat goed vast te leggen en foto’s doen geen recht.
Sterker nog, op foto’s vind ik het een beetje “plastickie” en worden de patronen meer “uitgebeten” dan in het echt. ![]()
Gaaf! Gefeliciteerd met de mooie aanwinst. ![]()