Venezianico Only

Hoi iedereen.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Redentore Riserva Di Carica.
Een leuk, goed afgewerkt horloge dat ik zowel sportief als dressy kan dragen.

Ik vroeg me af of er nog HF leden een Venezianico horloge in hun bezit hebben en wat ze ervan vinden.

Bij deze wat fotomateriaal :slightly_smiling_face:.

26 likes

Eerst heetten ze Meccaniche Veneziane:

Prima horloge.

8 likes

Ik heb deze sinds gisteren op mijn radar. Dit merk was me totaal ontgaan. Maar ziet er super gaaf uit. Is de 14,2mm dikt niet storend? Dat is het enige wat me een beetje weerhoudt.

Wel een schitterende kleurstelling zo, welke perfect bij het horloge past :ok_hand:

2 likes

De kast is inderdaad aan de dikkere kant, maar ik vind hem zeker niet top heavy dragen.
Draag m’n horloges wel altijd relatief strak dus de kast zit wel strak om m’n pols.

Hopelijk kan je hiermee verder ?

2 likes

Leuk Merk, prijs kwaliteitsvehouding klopt
vond de oude merknaam spannender dan de huidige, is me nog niet helemaal helder wat de rede ervan was

9 likes

Mijn vrouw heeft sinds gisteren een Venezianico Redentore 36mm. Ik ben wel onder de indruk van de afwerking en algehele uitstraling.

Binnenkort ook een voor mezelf incoming :sunglasses: Ik denk dat ik voor deze ga :point_down:

9 likes

Zijn echt mooie horloges voor het geld :ok_hand:t2:
Ik vind dit wel een kandidaat zomerknaller :sunny:

10 likes

Ja, die is ook gaaf. De stalen band is ook echt mooi gemaakt en kwaliteit :ok_hand: mits je van polished center links houdt :wink:

Inmiddels incoming voor mezelf :point_down: maar dan met zwart datumvenster. De eigenaar was zo vriendelijk dit als maatwerk te leveren.

venezianico-automatic-watch-redentore-40-black-steel-1221504c-310090_400x

Ik twijfede tussen de zilveren wijzerplaat en de zwarte. Ik wilde namelijk zwart, maar niet met wit datumvenster. Toen ik dat via whatsapp bij de eigenaar ter sprake bracht, bood hij aan een one-of the maken :pray: sowieso even kudo’s voor de persoonlijke benadering, mate van service en prettig contact met dit merk.

10 likes

Nice :ok_hand:t2: wat een prachtig gebaar en idem horloge!

3 likes

Deze wordt overigens morgen gelaunched, kreeg ik door via whatsapp. Ziet er heel tof uit. Vooral die verhoogde tachymeter ring, pushers, symmetrie van de wijzerplaat en column wheel uurwerk (Seiko NE86). 40mm diameter

6 likes

Nog een sneak peek… :wink:
Dit wordt echt een premium beestje

10 likes

Hahaha, ook fotos van Allesandro (de eigenaar) doorgekregen? Of ergens online gevonden?

Maar inderdaad, ziet er echt goed uit :ok_hand:

1 like

:shushing_face::upside_down_face:

2 likes

Lijken wel twee verschillende wijzerplaat kleuren… Op de afbeeldingen welke ik heb ontvangen is de wijzerplaat veel meer lichtblauw, haast teal

1 like

Vandaag officieel gelanceerd, de nieuw chronograaf :ok_hand: heel tof

4 likes

Wachten duurt lang… Gisteren de zwarte 40mm Redentore besteld, maar dan met zwarte datumvenster. Hij is vandaag geassembleerd, nu 48 uur monitoren en indien goed bevonden komt hij zaterdag met de post richting Nederland :tada:

3 likes

Laat zeker eens een fototje achter hier al je hem hebt!

1 like

Zeker. Ben zelf ook erg benieuwd. Verwacht dat hij morgen met express via FedEx verzonden wordt. De Venezianico van mijn vrouw was binnen 1 dag in huis :ok_hand:

Na wat oponthoud bij FedEx, eindelijk binnen :tada: later even fatsoenlijke foto’s maken. Maar voor nu… :point_down: Redentore met aangepaste (zwarte) datumschijf en als bonus een mooie rubber band.

14 likes

Gaaf ding Silvester :ok_hand:t2: vind hem op jouw foto’s mooier dan op de site zelf.
Gefeliciteerd!

1 like