Venezianico Only

Niet mijn kopje thee, maar smaken verschillen.
Ik blijf deze heel mooi vinden!! Maar vind de prijs wat te hoog.

5 likes

Zit ook al even naar zo’n kleurrijke zomerknaller op rubber te kijken… Maar de 42mm en prijs houden me momenteel ook tegen.

Verder leuk spul :face_with_peeking_eye:

1 like

Dit soort artistieke horloges hebben geen kroonbeschermers nodig.
Verder zou het leuk zijn als tenminste een van de vuurwerkschijven mee zou draaien.
Het mini damescalibertje spreekt me ook niet aan en een Venetiaans vuurwerk uit 1576 om het einde van een pestepidemie te vieren ook niet heel erg eigenlijk…

1 like

Ik vind het leuk gemaakt. Maar deel eigenlijk op alle vlakken je mening. Bovendien, al eerder gezegd, zijn ze nu allerlei kekke varianten uit aan het brengen in een tempo waar je van duizelt en m.i. regelmatig de plank mee mis slaan.

3 likes

Op welke varianten doel je waar men de plank mis slaat. Ben wel benieuwd.

Ja vanuit dat oogpunt bekeken was het inderdaad leuker als het een moonphase was geweest.
Waarbij deze dan verwerkt was in de bovenste schijf.
Ik denk dat ik deze maar laat gaan en het budget in het potje laat zitten :grin:

3 likes

Nereide-ii eigenaren, hebben jullie ook dat de pijl van de duikring niet op de 6 en de 9 is te krijgen? 12 en 3 dus wel…

Misschien ben ik te pietluttig gezien de prijs (dan hoor ik dat graag), of heeft het met de match aantal kliks te maken, maar als ik de enige ben ga ik hier toch wat van zeggen. Dus vraag aan jullie: hoort dit?

1 like

Sorry, maar ik vind de index helaas ook geen toonbeeld van goede afwerking, m.n. op de onderste foto goed te zien (zeker als je deze een x aanklikt en vergroot).

1 like

Da’s denk ik de foto en natuurlijk extreem macro

2 likes

6 likes

Met name de nereide 42mm in nagenoeg maandelijks nieuwe versie met weer een nieuw steentje als wijzerplaat. Of de redentore, ultra black als ode aan leegte of zo, munt als achtergrond als ode aan venetie, nu weer een ode aan de pestepidemie. Etc. Maar hé, ze zijn telkens vrij rap uitverkocht dus er zal wel vraag naar zijn :sweat_smile: Het lijkt omega wel, de ene special edition na de andere.

Conclusie; ik ben gewoon een zeurkous met een sentiment voor een schattig klein merkje welke ineens de 3 modellen welke ze voeren ten diepste uitgeput ziet worden.

2 likes

Ik ben het met je eens.
Langs de andere kant, hebben ze telkens wel genoeg vernieuwing kunnen brengen om mensen te triggeren.

Normaal gezien zou er nog een nieuw model moeten uitkomen dit jaar.
Ik hoop ergens op een compact sportshorloge met geïntegreerde band (zowel op staal als rubber met end-link adapter.)

We zien wel :raised_hands:

2 likes

7 likes

Ah I see. Dank voor de uitweiding. Ik begrijp het zeker en herken het ook van een ander merk dat voor mij veel charme had en nu deels die gloed heeft verloren.

Ik heb wel het idee dat een bepaalde basis collectie blijvend is, toch?

Prachtige plaatjes die ik van jou heb gezien van de zwarte versie…van de blauwe die jij ook hebt zie ik alleen maar ‘plain’ blue …lijkt wel of de zwarte meer verassingen heeft dan de blauwe of zie ik het verkeerd? Zomaar iets wat mij opvalt in ieder geval.Laat het weten!

2 likes

Weet iemand hier of er meer modellen van Venezianico zijn gemaakt met het 9000 uurwerk van Miyota(Citizen)? Heb de 9015 en 9011 al in de collectie…heerlijke uurwerken :ok_hand:t2:

De blauwe heeft ook die leuke verassende speling in het licht net als de zwarte. Wel valt het denk ik iets meer op bij de zwarte omdat het van zwart naar donkergroen gaat en bij de blauwe is het iets subtieler en binnen het blauwe spectrum. Zelf vind ik de blauwe mooier vooral vanwege de mooie combi van die kleur plaat met de bezel en kast.

2 likes

Wat vindt HF van deze Avventurina?

Hier zit blijkbaar een ander uurwerk in. Een V3250 Swiss Made (Soprod SA). Is dit bekend bij iemand?

Ik vind em gaaf :star_struck:

6 likes

Ja mooie variant. Wel een stuk duurder dan de andere varianten.

1 like