Ik wil 'm ook terug in de collectie
.
Maar ik vrees voor collateral damage vooraleer er genoeg funds beschikbaar zullen zijn
.
Ja lekker die gmt. Al is dit wel echt een ander horloge he
deze gmt heeft dezelfde kast als de 39mm nereide (nieuwe model zoals de tungsteno en aventurina). Bij de ‘oude’ gmt kast waren de bovenzijdes van de lugs gepolijst en was het Seiko uurwerk toegepast. Hier zit een miyota 9075 in wat hetzelfde is als een 9015 uurwerk met gmt module. Dus een dunnere basis waardoor het horloge 3mm slanker is geworden. In de nieuwe gmt zit ook de wolfraam bezel. Van de oudere GMT was die bezelinlay juist wel erg lekker met dat effect door het opgelegde glas. Ben benieuwd in ieder geval. Even geduld ![]()
Hier nog altijd content met deze “bejaarde” GMT…
(Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er soms over twijfel om wat geld vrij te maken voor een volgende aanschaf en dan staat deze toch op de nominatie.
)
Het glas-effect vond ik ook zeer geslaagd.
Maar deze nieuwe combi kan me zeker bekoren!
Blijft ook gewoon een heel fraai horloge
maar wat zou er voor terug komen?
Het is een beetje een twijfel, maar ik denk een GS of een Holthinrichs… Die laatste zit weliswaar in een heel andere prijsklasse en ze zijn eigenlijk niet te vinden zoals ik hem zou willen, maar goed je moet iets te dromen hebben. ![]()
De kogel is door de kerk…
De Nereide GMT ‘Grand Tour’ is besteld ![]()
.
Damn this hobby ![]()
![]()
Kijk wel uit naar deze NA… De GMT was m’n favoriete Venezianico… Dus zeer benieuwd naar de moderne interpretatie hiervan!
Congrats! Benieuwd wanneer die om de pols gaat!
Ah ook? Haha mooi. Zijn er hier al 2 in bestelling dus… Even afwachten. uitlevering begin december kreeg ik te horen.
In Rome, maar wel op het Piazza Venetia (vandaar de leeuw). Foto met gevaar voor eigen leven gemaakt, tjee wat een verkeerschaos daaro…
Strijder… ![]()
De eerste Venezianico imitaties zijn al getraceerd ![]()
Citeer:
Een nieuwsgierig geval (en een bedankje aan de Club) ![]()
De afgelopen dagen hebben enkele Clubleden ons een Kickstarterproject gemeld dat bijna identiek het ontwerp van ons Arsenaal vastlegde: van de vorm van het hoesje tot de afwerking, van het ziggen van de glazen tot het ontwerp van de armbandshirts.
Als creatieveling geef ik toe dat hij me een beetje liet lachen, uiteindelijk is imitatie zoals ze zeggen de meest oprechte vorm van bewondering ![]()
Direct na de glimlach komt wat er met een koele geest gedaan moet worden: om onze creaties te beschermen en de verzamelaars die Venetianico kiezen ook voor de originaliteit van hun producten, studiefruit, ontwikkeling en prototyping. Je moet gewoon weten dat het twee jaar werk gekost heeft om Arsenal vanaf het begin te ontwikkelen.
Hoewel we dit soort afleveringen niet waarderen, hebben we daarom de overtreding gemeld aan Kickstarter. Na een week van interne analyse heeft het platform de campagne afgelast en het geld teruggestort aan de sponsors, waarschijnlijk zich niet bewust van de gelijkenis.
Ik moest deze kleine retro scène met jullie delen en degenen in de club bedanken die de zaak snel hebben gemeld.
Situaties als deze doen je realiseren hoe bijzonder onze gemeenschap is: gepassioneerde, attente en oprechte mensen, die ons elke dag begeleiden op deze reis en ons helpen te beschermen wat we samen opbouwen
Gaan we venezianico dan ook reporten?
Oké eerlijk is eerlijk, niet zo’n 1:1 kopie naar het is wel duidelijk waar ze hebben gewinkeld voor inspiratie.
Inspiratie is inderdaad wel iets anders dan een rechtstreekse kopie. Dat de Chinezen dat doen is bekend, maar dit is wel slecht.
Vind je dit echt? Het enige dat ik zie dat echt vergelijkbaar is is de “coin edge” bezel en het feit dat de wijzers van de eerste ook “hol” waren.
Kastvorm is totaal anders. band is totaal anders, wijzerplaat totaal anders ![]()
Yep, ik vind echt dat ze daar gewinkeld hebben voor inspiratie.
Die band komt me ook ergens bekend voor.
Ja dat wel, het was ook een beetje gechargeerd.
En ik heb zelf ook niks met clomages tbh
Maar het is soms een beetje arbitrair waar de grens getrokken wordt.
Aangezien ik vaker gouden sieraden draag was ik eens aan het kijken naar een horloge waar beetje goud(kleur) in zit en viel mijn oog op de Nereide Aureo.
Iemand hier ervaring ? In combi met evt een mooie polsfoto ![]()