Zoals al aangegeven was ik de gelukkige eigenaar van een mooie Ventura Sparc PX. Deze heb ik verkocht toen de drang naar iets nieuws groter werd. Heb ik wel een spijt van, het is een uniek horloge. Een mooie automaat, met digitaal display (wat nu ook weer bij Hamilton met de Pulsomatic) wat goed werkte.
Nadat het merk failliet gegaan is, zijn ze bezig met een herstart. Nu nog met oude modellen, al komen ze snel (zeggen ze…) met nieuwe modellen. Het is wel zo dat de grote ontwerper achter deze modellen, Hannes Wettstein overleden is.
Het concept noemen ze meer micro architectuur en dat is wel een interessante benadering vind ik zelf. Ook het gebruik van andere materialen in hun horloges (Durinox Steel, harder dan titanium) vind ik interessant. Nu heb ik onlangs de Ventura Delta aangeschaft (helaas geen automaat), maar wel met black durinox, erg mooi vind ik zelf.
Wilde als soort hommage aandacht aan besteden aan de Sparc PX (W11L)… Wat vinden jullie van dit merk en horloges??
Specificaties:
Watch Bracelet / Strap: Leather - Venturino Black Leather with Red Seam
Watch Clasp: Steel Tang Buckle
Movement: Swiss Digital Automatic
Engine: Ventura Caliber VEN99
Functions: Time, Date, 12/24 hour indication
Crystal: Sapphire Crystal
Length: 42.5 mm
Case Width: 32.5 mm
Case Thickness: 10.0 mm
Caseback: Sapphire Crystal Display
Bezel Material: Stainless Steel
Bezel Function: Fixed
Water Resistance: 30m / 100ft (suitable for splashing, light rain; unsuitable for swimming or diving)
Crown: Stainless Steel, Fluted with Ventura Logo
Watch Bracelet Length: 8.0 inches
Watch Bracelet Width: 21.0 - 24.0 mm
De foto’s (horloge heeft wel gebruikssporen gehad…)
Ik vind 'm wel cool! Alleen als ik het horloge dan om mijn pols zou hebben zou het voor mijn gevoel een mooi stukje techniek zijn, maar als ik dan naar mijn pols kijk zie ik toch een soort van digitaal horloge…
1200 euro met leer. het zijn inderdaad mooie prijzen. veel juweliers verkopen ze niet. de meesten zijn er mee gestopt, waarschijnlijk te lage omloopsnelheid. de “restanten” gaan dan voor 50% weg na wat onderhandelen. Zag nooi een mooie Ventura SPARC V-Tronic voor 700 ipv 1500 euro…bij interesse kan ik je laten weten waar.
houdt zijn waarde alleen voor beperkte groep liefhebbers, die markt is niet zo heel groot.,
Het is toch een mooi stukje techniek met manifactuur uurwerkje. De Sparc PX vind ik dan wel mooier dan de V-Tronic. Waar is het Ventura logo eigenlijk gebleven? Dat hoort toch boven de uren?
idd… ga ik toch liever voor volautomaat
Maar apart is het zeker. Ik vind horloges met een aparte manier om aan hun energie erg leuk. Zo ook een soort digitale kinetic. Als ik het geld er voor over had… valt 700 nog te overwegen. Maar wil m’n pojte aanhouden voor de ospolmle en een nieuw reishorloge.
heb deze destijds voor 600 euro verkocht…ze zijn er her en der wel. met name de “oude voorraad” van “oude dealers”. het is geen hardloper qua merk, dus vele willen er voor prikkie vanaf. heb deze ook wel eens bij marc lange in alkmaar gekocht.