Venturawatch

De laatste tijd zie ik dat steeds meer vrienden van mij aan de digitale klok gaan. Ook op dit forum zie je steeds meer liefhebbers van G-shocks en ander digitaal spul. Ik ben nu ook zelf besmet en zou graag mijn collectie analoge klokjes willen aanvullen. Jaren geleden bestond er een merk VenturaWatch die interessant spul op de markt bracht. Na een faillisement is het merk nu weer terug. Heeft iemand van jullie ervaring met Ventura? Wat vinden jullie van die tamelijk aparte dingen?

Ik heb zelf verschillende Ventura horloges gehad. Met name de Sparc PX, heb ik spijt dat ik deze verkocht heb. Daarnaast heb ik ook de Ventura Delta gehad.

Het is uitstekende kwaliteit en innovatief. Helaas is het merk enkele jaren geleden failliet gegaan. Sinds een jaar of 2 wordt er geprobeerd weer leven in te krijgen. Op dit moment is er met name verkoop van al gemaakte modellen. Desalniettemin, zijn deze nog steeds een goede keuze.

Hier wat foto’s.

Strakke vormgeving, technisch betrouwbaar maar prijzig. Geen G-schock prijzen, maar boven de EUR 1000. Ik heb zelf eens dit horloge LNIB gekocht:

Ventura voor BMW. Dealerprijs (destijds) EUR 800, op Ebay.de gevonden voor EUR 140.
Draag het meer dan ik gedacht had.

Vr.gr.

Kijk eens bij hem.

http://www.marclange.nl/nl-nl/ventura/ventura-horloges/pagina-2.html

Paar jaar geleden mijn Ventura V-tech Alpha gekocht.(Bij Marc L.)
Ijzersterk (letterlijk) en weer eens iets anders.

Zal nog eens een paar betere foto’s maken.

Groet
Orisfan.

Ik zou de V-Tec Sigma nog wel eens willen :smiley:

Dat vind ik ook een hele gave!

@Mike8, wat te denken van ETA:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,216176,216176#msg-216176

De Tag Heuer Microtimer
Elegance!!!

Heren,

bedankt voor jullie reacties! Ik heb heel wat mooie foto’s zien voorbijkomen en hele leuke suggesties voor alternatieven. De Hamilton á la Pulsar vond ik schitterend, al zal die wellicht te groot zijn voor mijn smalle polsen en ook de TagHeuer zag er prima uit. Tóch heb ik al een idee waaraan ik mijn dertiende maand ga besteden :>)