Verbazing noordwest Portugal

Van wat ik net opnoem was alles origineel. Ook veel nep gespot uiteraard. De zin in een Rolex neemt dan gelijk wat af he :wink:

Ga je daar aan morrelen dan verplaatst men het inkomen gewoon naar een ander land. Je kunt solidariteit niet afdwingen.

Bijna in alle anderen gebeurt het anders wƩl (hogere belastingen bedoel ik). Maar laten we er maar geen politieke discussie van maken.

2 likes

Is off topic inderdaad. Maar voor alles is een reden :wink: Let’s proceed :stuck_out_tongue:

2 likes

Vergeet niet lekker te eten, de Minho keuken gebruikt het hele varken…
Bepaalde onderdelen had ik al achter de kiezen voordat ik in de gaten had…:yum:

2 likes

Valt me tegen dat je dat niet al deed.

A lot you’ve got to learn, my old padawan :wink:

Op vakantie let ik vooral op merken bikini’s
:blush:

En dan vooral de handopwinders
:cold_sweat:

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Tot een bepaalde belastingdruk betalen mensen wel. Daarboven gaan ze ontduiken. Daar is ooit wel onderzoek naar gedaan.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Nee. Voor het punt moet je eerst nog een ethische discussie voeren over wat je als burger wel en niet wilt. Maar dat is offtopic. Doen we wel een keer in een bier topic op de vrijdagavond.

1 like

Eens…en hoe de persoonlijke moraal ligt. Zo heb ik vreselijk de pest aan mensen die hun Nederlanse opleiding en -infrastructuur hebben gebruikt om hun vermogen op te bouwen, en vervolgens naar andere landen uitwijken als het op bijdragen (= belasting betalen) aankomt. Daar moet ik van spugen.

Dat is overgens ook wel een beetje de heersende algemene moraliteit binnen de EU, getuige Brussel die zich nu ovedreven bezig lijkt te houden met het ā€˜aanpakken’ van multinationals als Starbucks, Apple, etc. Nare gevolg voor de EU burgers is, dat concerns als Apple die hogere belastingdruk niet zelf betalen, maar 1 op 1 doorberekenen aan die consument. Daar kan geen bestuur wat aan doen, maar alleen de consument door het dan niet te kopen. Ik denk echter dat er weinig consumenten zijn die een app in de Appstore niet aanschaffen, omdat die € 1,04 kost in plaats van € 0,99.

1 like

Daar kun je over discussiƫren. Wat als je jezelf niet vertegenwoordigd voelt door de Nederlandse overheid? Dan ben je toch vrij om het land te verlaten om elders je geluk te zoeken?

Zoals gezegd: ieder heeft daar zijn eigen moraal in. En in bepaalde gevallen gaat het dan om ā€˜wel de lusten, niet de lasten’. Soort van cherry-picking.

En wat niet vertegenwoordigd voelen betreft: er zijn weinig landen te vinden waar je dat wĆØl zult vinden.

1 like

Ja, dat merk je als je een Borealis koopt, reken nog een kwart erbij voor de eindprijs op de site en dan zijn er nog verzendkosten, maar die vallen dan wel mee.

Vandaag in een shoppingcenter in Braga geweest. Daar zat een tattoshop die foto’s had van tattoo’s met horloges die hij had gezet!
Is dat ff gaaf, een Steinhart op je bovenarm?

Bijkomend voordeel: die groeit mee als je je spieren aanspant :slight_smile: