Ik heb al veel gezien, zeker wat uiteenlopende prijs/kwaliteit verhoudingen betreft.
Ook heb ik inmiddels begrepen dat je vaak een behoorlijk bedrag moet neertellen voor de naam.
Zelfs puur vakmanschap kan uiteenlopende prijzen hebben.
Maar…
Een originele gesp van een horlogebandje, vraagprijs 150 euro?
Daar kan ik met de beste wil van de wereld niet bij, helemaal ontspoord.
Een originele gesp van een horlogebandje,
vraagprijs 150 euro?
Daar kan ik met de beste wil van de wereld niet
bij, helemaal ontspoord.
Gesp kost nieuw bij de dealer 190. Misschien al 200 na de laatste prijsverhoging.
Panerai is met accessoires redelijk prijzig en particulieren willen niet teveel toegeven op hun aanschafprijs. De vraagprijzen van tweedehands OEM banden en OEM accessoires blijven hoog in de hele wereld.
Ik stond ook met verbazing te kijken naar de prijs voor de gesp. Het is echter niet iets wat je Schmeink moet of kunt verwijten. Hoe absurd de prijs ook is, als dat de handelsprijs is, dan ga je daar mijns inziens niet 50% onder zitten omdat het zo’n hoge prijs is.
Als je hoort hoe duur sommige bracelets nieuw in aanschaf zijn, dan val je al helemaal stijl achterover. Ik heb op internet weleens bedragen van 1600 euro voor een nieuwe bracelet gelezen, dat gaat ook nergens meer over als je er zo los naar kijkt. In verhouding met de prijs van het horloge dat erbij hoort is het dan weer een heel ander verhaal.
Tja ik vind het niet belachelijk, wel aan de prijs misschien, maar ja je kan ook een auto kopen van 500 euro en het is dan ook belachelijk om een auto te rijden die duurder is dan 500 euro?
Misschien niet is het niet helemaal te vergelijken met een auto, maar ja voor de 1 is een bandje van 5 euro al te duur en iemand anders koopt liever een band of alleen een gesp van 150 euro, niks raars aan toch, zijn allemaal baas van de eigen portomonee.
je hebt helemaal gelijk zijn belachelijke prijzen ik koop ook nooit iets origineels van panerai banden of sluitingen …
andere mensen maken ook prachtige buckles en/of banden … heb alleen buckles van greg stevens.
Gelukkig staat het vrij zelf je vraagprijs te kiezen. Vind je iets te duur? Doe dan een bod, tenminste als je interesse hebt. Anders koop je voor een nog hoger bedrag een nieuw exemplaar bij een dealer, of niet.
Als je uberhaupt geen interesse hebt iets te kopen vind ik het totaal, ja echt totaal, overbodig een topic te starten. Zeker als “iedereen” weet wie je eigenlijk aanspreekt.
Mooie gespen en ik denk dat er kwalitatief geen verschil is tussen deze en de originele van Panarai.
25 euro tegen 150 euro, dat is niet meer uit te leggen aan normaal denkende mensen.
Verder is iedereen natuurlijk vrij een dief te zijn van zijn eigen potemonnee.
wist niet dat het iets was wat hier te koop staat maar ik vind nog steeds dat een originele buckle van panerai belachelijk duur is en natuurlijk moet je zelf weten of je zoiets koopt maar het feit blijft dat die prijzen nergens over gaan!!!
Ik had de advertentie toevallig ook gezien. Edwin kennende zal hij zeker geen vraagprijs hebben die boven de marktconforme prijs ligt, eerder eronder.
Zo schokkend vind ik het nu ook weer niet, prijzen zijn in horlogeland wel vaker absurd. Laatst bijvoorbeeld ook de prijzen voor een lederen band van een PO: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,481262
Ach, wat de gek er voor geeft…
Eerst snapte ik totaal niet waar dit topic over ging, maar zag nu zojuist de advertentie in het verkooptopic staan.
De verkoper ken ik, heb ik ook wel eens een mooie D-strap van overgenomen. Zijn vraagprijzen zijn heel redelijk en marktconform! Daar is niets op aan te merken.
Ja, de schuld moet gelegd worden bij Panerai (en andere merken…), want een nieuwprijs van 200 Euro voor alleen maar een gesp slaat nergens meer op. Productiekosten zijn (met mijn kennis van de metaalverwerkende branche) niet meer dan tussen de 5 en 15 Euro, afhankelijk van aantallen/staalkwaliteit/nabewerking. En dan reken ik nog ruim, in het verre oosten is dat nog een fractie daarvan.
Maar als je dan 200 Euro neergelegd hebt voor een nieuw exemplaar, dan mag je toch zeker wel 150 Euro vangen als je die weer verkoopt? Kan me zelfs voorstellen dat voor dergelijke artikelen (die geen techniek bevatten die kapot kan gaan) er mensen zijn die het al interessant vinden als je nog iets meer zou vragen.
… ik vind het niet zo netjes om zo’n topic te starten. Je vraagt jezelf e.e.a. af. Je vindt het raar (’…ontspoord…’) en vervolgens laat je het met deze opening aan de verkoper over om zich te verantwoorden. Wat hij ook doet. Op zeer correcte wijze, overigens. Waarvoor mijn respect!
Als je de prijs raar vindt, kun je 'm PB’en met de vraag of hij zich niet vergist, je kunt je verdiepen in de prijzen links en rechts en vaststellen dat hij met zijn vraagprijs wel/niet marktconform is of… je kunt je gewoon stil houden. Misschien heb je wel gelijk, maar je hoeft niet gelijk te krijgen.
Kortom, jammer van dit draadje. Mag van mij wel helemaal weg. Inclusief dit antwoord.
Volgens mij is het maar net hoe je het wil interpreteren. Ik heb niet zo zeer het gevoel dat de forumverkoper aangevallen wordt, ik lees het meer als verbazing over de prijs waar dergelijke buckles voor verkocht worden.
Volgens mij is het maar net hoe je het wil
interpreteren. Ik heb niet zo zeer het gevoel dat
de forumverkoper aangevallen wordt, ik lees het
meer als verbazing over de prijs waar dergelijke
buckles voor verkocht worden.
Maar dat kan ik fout hebben…
Ik voelde me ook zeker niet persoonlijk aangesproken, maar wel het merk wat ik lief heb
Dat is nu eenmaal zo, vintage rolex is ook belachelijk en ook niet mijn ding, maar geniet er gewoon van als het jou wel voldoening geeft
Ikzelf ben altijd gek van oem producten en ben bereid daar ook voor te betalen
Of ik blij ben met de prijzen is een 2e
Dan kan ik net zo goed stoppen met tanken
Mompelt iets van marktwerking
Het zure aan dit alles is toevallig ook dat deze gesp NEP is
Ik ben gewoon genaaid, net zoals Tim laatst
Gelukkig zijn er attente forumleden die mij hier op gewezen heeft (tu)