De springdrive zou ik voor gaan
De GMT vind ik de cijfers en die pijltjes ertussen gewoon niet mooi. Ook in combinatie met de gladde wijzerplaat doet ie me een beetje denken aan een wit plastic emmertje dat te lang in de zon heeft gestaan. Zou ook nog door de heftige binnenverlichting kunnen komen.
Geen enkel horloge geeft mij het gevoel wat de smooth sweep van een Spring Drive mij geeft. Hypnotiserend. Bijna poëtisch.
Grand Seiko is een klasse apart.
Succes met de keuze!
Leuke reacties.
Dat Spring drive is inderdaad wel een klasse appart. Die seconde wijzer zo soepel, echt een genot om naar te kijken.
Die nieuwe GMT Spring Drive zou ik ook nog eens moeten zien ja.
Was een mooie middag!
Geen idee of er ergens serienummers opstaan dus ff snel zwart gemaakt.
Springdrive!
Zo’n beetje alle reacties hierboven zeggen wat ik ook wilde zeggen: de sbga293 spring drive!
Altijd spring drive, dan wel graag met verdiepte power reserve
Of als je echt geld te veel hebt, zonder power reserve
Maar voor een no-date kun je ook voor 3500 euro klaar zijn. Mooi leren band ipv de standaard stalen band en het is een prachtige Quartz alleskunner:
Erg mooi, welke referentie is dit?
@HanDavinci heeft deze in het blauwe staan. Ik gok dat hij inmiddels dronken is, dus misschien een goede timing voor een semi-schandalig bod? Heel mooi ding!
Hij zit naast je?
Sbgx333. Standaard met stalen band.
die is me wat te “saai”
Eens, maar in het echt is het best een aardige jongen hoor!
Edit: o, de 231. Ja, dat snap ik ook. Ik zou persoonlijk voor een skyflake gaan. Dat is de enige GS die ik serieus overwogen heb.
Springdrive, andere vind ik te druk.
Is zoiets echt de enige manier om een springdrive zónder powerreserve dial te kunnen bemachtigen ?
De techniek kan mij heel erg bekoren, maar dat kleine wijzertje vind ik de boel verstoren. (dat rijmt…)
De GMT vond ik heel leuk op foto’s. Erg “Instagrammable” maar om de pols echt te dik.
Daarnaast, een GMT waarmee ik niet kan zwemmen zou niet werken voor mij.
De enige momenten waarin ik een GMT nodig zou hebben is tijdens vakantie. Tijdens vakantie zwem ik in de regel en zou ik een sportiever horloge wensen.
Een “dress” GMT slaat voor mij de plank mis.
Dan moet je een grand seiko quartz gmt kopen. Geweldig mooie maat. En waterdicht. En een stalen band. Ideaal.