Verbijsterd na het zien van GS. Wordt dit de nieuwe NA? (En welke)

Ben al een tijdje “opzoek” (in ieder geval doel voor 2021) naar een 4e horloge om toe te voegen aan de collectie. Het idee is een semi-dresser met een witte/creme kleurige wijzerplaat

Ik heb Nomos geprobeerd, dit was me toch iets te klein en dressy. Daarna Meistersinger. Te groot en niet echt speciaal m.b.t. Afwerking en uurwerk.

Dan maar eens kijken naar iets in een andere prijsklasse. Een JLC reverso staat nog op het to do lijstje. Echter na vandaag misschien niet eens meer nodig.

Voor het eerst een aantal GS horloges in mijn handen gehad. Van de nieuwe GMT modellen (zo een als die van @tompj) tot modellen met de 44GS kast.

Twee waren direct mijn favoriet.

De SBGM221. Prachtige GMT, wat een leuke toevoeging is in de collectie. Mooi uurwerk, ivoren wijzerplaat en een echte banden flipperaar

De ander is een Spring Drive. De SBGA293.
Fantastische wijzerplaat, de power reserve is een leuke toevoeging wat hem wat spannender maakt. Mooiste is de seconden wijzer van zo een spring drive. Wat gaaf hoe smoooooth.

Nou ik ga er eens over nadenken. Welke heeft jullie voorkeur? Spring drive is iets duurder maar scheelt niet veel.
Of toch nog even een JLC reverso ernaast leggen…

En wat plaatjes natuurlijk.

31 likes

Mmmmmmm JLC !!!

4 likes

Mij staat zo’n GMT wijzertje tegen. Ik zou dan ook gaan voor die prachtige springdrive. Heel mooi, en zo’n bijna zwevende horlogewijzer is ook heerlijk om naar te kijken.

2 likes

De springdrive zou mijn voorkeur hebben omdat ik dat uurwerk interessanter vind.

2 likes

Ik zou zeker voor de springdrive gaan. :slight_smile:

1 like

Tja, da’s ook niet zo slim hè. Dan ben je meteen verkocht! :joy:

Ik vind de GMT een beetje drukkig (wel fraai hoor!), tussen deze beide zou mijn keuze vallen op de Springdrive. Gewoon omdat 'ie wat cleaner oogt. Het verhaal van het uurwerk is leuk, maar het oog wil ook wat dus daar is mijn keus vooral op gebaseerd.

3 likes

deze
image
Wel ander bandje als het aan mij ligt, vind dit niet mooi staan.
Maar goed, dat is een detail.

Prachtig horloge

4 likes

Ik houd meer van symmetrie en drukkig dus ik ben voor de GMT. Die staat ook op mijn lijst. Alleen of hij ooit gaat komen weet ik niet.

vind wijzerplaat van gmt net te druk. Dus dan zou ik voor springdrive kiezen

Springdrive. De gmt vind ik persoonlijk een mindere van GS. Te druk

Ook ik vind de GMT nogal druk naast de Springdrive. Én springdrive is een interessanter uurwerk.

Waarom alle tags zwart maken???

Leuke King Seiko trouwens :partying_face:

2 likes

Ik zou lekker voor een snowflake gaan :+1:

2 likes

SBGA373
44GS
Spring drive
Champagne dial.

Topic kan dicht :slightly_smiling_face:

8 likes

Optie 1: Lekker voor een reverso gaan. Bij voorkeur met Bureaux rode of blauwe wijzerplaat.

Optie 2: GS: snowflake of campagne dail.

2 likes

Met een naam als Jaeger-LeCoultre heb je (bij mij) altijd al een streepje voor. Ik zou voor het volledige overzicht sowieso alles naast elkaar leggen voordat je iets beslist.

1 like

Deze ook gezien? (SBGW231)
creme kleurig, semi-dresser.

6 likes

Tja…als je die Spring Drive hebt gezien…dat is toch prachtig.
Ik snap het dilemma, maar zou dan bij die keuzes voor de Spring Drive gaan.

1 like

Ik zou voor de SBGA293 gaan. Mooi subtiele structuur op de wijzerplaat! Als het een GMT moet worden mét spring drive is als je je budget een beetje veel opkrikt de SBGE269 ook heel aardig vind ik. En even geduld hebben, want levering ergens mei 2021 meen ik.

3 likes

Zeker een Spring Drive. Na een dik jaar hier met de Snowflake nog steeds heel tevreden.

Zo zeer zelfs, dat er straks een SBGN005 bij komt (Quartz GMT)… :grin:

4 likes