Dit kleine tandwieltje aan de achterkant van mijn LIP Electronic wijzerplaat roept vragen op. Wie weet waar het voor dient?
Kun je ook de bovenzijde van het uurwerk laten zien? Want dat wiel zal toch ergens door worden aangedreven. Er is al aardig geknoeid met de wp.
Het is alleszins niet standaard voor eer r148/184. Heb verschillende nautic ski s en andere electronic donor uurwerken open gehad en dat ben ik niet tegengekomen
Standaard is het niet, maar hieronder wat info bij onze franse horloge vrienden. Het zou een EOL batterij indicator moeten zijn echter werkte het patent en ontwerp niet goed, maar de wijzerplaten zijn wel gebruikt. zo ongeveer met translate:-)
Ik zal morgen even een plaatje schieten. Ik had ook gezocht naar een aandrijving maar niet gevonden .
Ja helaas is de wijzerplaat beschadigd ik denk door batterij zuur.
Het oude uurwerk is ook aangetast, ik heb gelukkig een donor uurwerk gevonden. (Lip R184) Dat wil ik inbouwen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Dankzij onze Franse horlogevrienden is het mysterie opgelost. Het blijkt een (End of Life) batterij-indicator te zijn. Het werkte niet maar toch zijn de wijzerplaten met dit ontwerp alsnog gebruikt.
Gezien deze achtergrond denk ik dat mijn horloge uit de laatste productiejaren komt en is samengesteld met de onderdelen die nog beschikbaar waren. Dit zou verklaren waarom het tandwiel aanwezig is, maar geen functie meer heeft. Helaas heb ik nog geen exacte productiejaren of serienummers kunnen vinden die dit bevestigen.
Mocht iemand daar meer over weten, dan hoor ik het graag!