Verdacht op Ebay?

Heren,

Ik volg op EBAY een veiling voor een horloge met een ETA 7751 binnewerk (nummer
320040115710) De verkoper heeft nog niet eerder iets aangeboden dus ik ben sowieso voorzichtig.

Op mijn verder zoektocht kwam ik eenzelfde horloge tegen in China, item nummer 330043809937.
Zelfde horloge gaat hier trouwens wel heel ver want de tekst en de foto’s lijken identiek.
Sterker, de zoek opdracht ‘ETA 7751 Automatic Chronograph’ levert nog 2 horloge’s op met weer dezelfde foto’s en tekst.

Is onze chinese vriend een oplichter die een advertentie van een andere aanbieder overneemt en een horloge aanbied wat hij/zij helemaal niet in bezit heeft? Of is dit horloge gewoon massaal geproduceerd en lijken ze toevallig heel erg veel op elkaar? :wink:
Ik zelf hou het voorlopig op de eerste mogelijkheid en mijn geld blijft nog even in mijn zak tot dat het tegendeel bewezen is.
Wat denken jullie?

mvg
Lodewijk

Moet je eens naar de overige aanbiedingen van die chinees kijken. Dat kan toch niet, wat een kul. Tevens, hij geeft geen betalingsmogelijkheden op, heeft geen paypal, zodat hij ongetwijfeld cashverzending zal vragen, enz. enz.

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die hier invliegen.

Marijn.

Die Chinees maakt er een potje van…sambal bij?

Dit soort horloges wordt volgens mij in elkaar gezet door aankomende horlogemakers tijdens hun opleiding. Freddy kan er wel meer over vertellen denk ik.

China en merkhorloges: NIET DOEN!!!

China en goedkope gadgets: OK

Gerard,

Dank je wel voor je reactie.
Begrijp ik uit jouw antwoord dat het horloge, ook al staat er geen merknaam op, gewoon de moeite waard is?
En klopt het wat Jurgen meld dat deze horloges door aanstormende horlogemakers in elkaar worden gezet, en zo ja hoe komen deze dan in de handel terecht?
( of anders gezegd, kun je deze horloges ook op een andere manier aanschaffen dan via Ebay?)

Mvg
Lodewijk

Hier het verhaal bij de horloges…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2650,2650#msg-2650

Mijn horloge is een fabriekshorloge en dus normaal niet te koop, behalve indien een student het zijne verkoopt.
Deze zijn niet in aantallen te krijgen maar volgens het aantal leerlingen.
Ook staan er op de calibers geen serienummers, kan dus niet.

Valjouxcalibers worden ook nagemaakt en met een kastje erbij met de nodige nummers erop en maar verkopen.
Een goede raad, blijf weg van die chinese markt, je vraagt om problemen.