Hallo,
Nieuw lid zijnde heb ik de volgende vraag, ik ben van plan om een bod te plaatsen op het volgende:
18K GOUDEN VERDAL SUPER AUTOMATIC GOLD SIGNS CALIBER ETA 2452 IN GOED WERKENDE STAAT SWISS MADE CIRCA 1965
Zou er mij iemand willen uit de twijfel helpen om te zeggen tot hoever ik mag gaan, het hoogste staat op 300 euro.
Vriendelijke groeten en bedankt voor elke tip die mijn broek niet doet scheuren.
Een linkje zou gemakkelijk zijn.
heb die ook zien staan volgens mij , aan goud zal er waarschijnlijk max €270 goud inzitten en met pech €135 , en verder is Verdal een leuk merk en van goede kwaliteit,prijs is dus afhankelijk van wat jij hem waard vind,qua goudwaarde is €300 al teveel.
Hallo,
Even dank u zeggen voor de respons en ja het was deze link
http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/herenhorloge/18k-goud-verdal-time-date-superautomatic-110988519.html?list_cat=herenhorloge&start=41
maar het antwoord van gekkehuus, waar ik vertrouwen in heb zegt me dat ik aan 300 euro moet stoppen. Het uurwerk zou in goud 9.7 gram wegen, maar ja, kan alleen maar gewogen worden na uiteenname, denk ik als leek zijnde. Dus nogmaals merci en ik zal nog goed moeten uitkijken in geval van tweedehands.
Het uurwerk zal niet van goud zijn, maar de kast, stel ik me zo voor.
Er staat ook niet bij of het uurwerk nog goed loopt en ook geen foto ervan zodat je een beetje kan inschatten wat de staat van het uurwerk is.
quote:Het uurwerk zou in goud 9.7 gram wegen, maar ja, kan alleen maar gewogen worden na uiteenname.
9.7 x €25 €242.50 aan goud, ik zou zeker niet hoger bieden dan €300,als je ziet wat Verdal op e-bay opbrengt . Belgen en Fransen hebben er wat mee net als LIP,die merken zijn daar best populair onder verzamelaars maar verder eigenlijk niet.
en dan hopen dat met uurwerk bedoelen de kast en deksel,rest(uurwerk) is nml nooit van goud en dan is 9.7 gr als best een aardig gewicht,vaak zijn die vierkante horloges aan de kleine kant .
Prima raadgeving, altijd plezierig om niet in een mooi blinkende val te lopen, misschien wat overdreven deze reactie, maar toch.
Vraagje, hoe zit dat eigenkijk met de 14 k uurwerken in NL.
Terzijde: is uurwerk in het Belgisch nou het hele horloge of alleen het raderwerk binnenin of beide? En hoe zit dat met het Franse woord “montre”?
Wellicht ligt hier een reden voor verwarring?
In het Belgisch is dat het hele horloge, en als je het Franse montre wil vertalen dan heb je een polshorloge.
quote: hoe zit dat eigenkijk met de 14 k uurwerken in NL.
Er zijn sws geen gouden uurwerken,tenminste niet voor “normale” horloges , een gouden horloge betekend kast en deksel van goud , daarin heb e veel verschillende soorten,ik heb ze gehad met een dun laagje goud geplakt over de deksel heen,dan zit je aan 3.5 gr goud ,ik heb ze gezien volledig van goud en die woog 12 gram ,maw het is een enorme gok .
In belgie is het meeste goud 18 k , in nl zie je zowel 18 als 14 k , in usa en duitsland ook 10 en 9 k .
Dat het hele uurwerk (belgisch dus hele horloge)slechts 9.7 gram weegt lijkt mij onwaarschijnlijk maar als dat zo dan zit er miss 4 gram goud in.
14k is ong 20 p/g en 18 k 25 .
Bedankt voor de nuttige inlichtingen, wat is mijn conclusie, juist hetzelfde als met de aankoop van een nieuwe wagen, als je buiten de garage van aankoop weggereden bent is het een tweedehands, waar je nooit de nieuwprijs voor terugkrijgt.
Hiermee sluit ik af, nogmaals merci.