Ik heb een Verdal horloge van ongeveer 50 jaar oud. Hij moet opgewonden worden maar doet het nog goed. Achterop staat 9215 en hij is waterproof. Er zit een goudkleurige kast om. Weet iemand hoeveel zo’n horloge waard is en hoe weet ik of het van goud is?
Wendy
Foto’s helpen enorm, zonder is het eigenlijk niet te zeggen.
Verdal is een leuk merk maar niet enorm verzamelwaardig. Het hangt dus wat van de staat van het horloge af, maar reken op maximaal een paar honderd euro
Welkom op het HF.
Als het doublé is (goudkleurig) zijn er bij een dergelijk oud horloge vast wel slijtsporen te zien op bv. de poten waar het bandje vast zit. Als de kast van goud is, staat er meestal wel een merkteken bv. eikenblad ergens op de buitenkant.
Ik wil wel een fotootje sturen, maar kan helaas niet vinden hoe ik dit er op zet. Misschien dom, maar ik zie geen bijvoeg icoontje of zoiets als een paperclip.
Dank je wel Marck, ik snap het nu.
Stalen bodem → verguld → waarde onder de 100
Maurits, bedankt voor je antwoord.
Maak de kast mooi schoon met een doekje, geen papier gebruiken dat krast, een cape cod doekje/zilverpoetsdoek en een sateprikker.
Polijst het plastic glaasje met wat polywatch, koplamppolijst of hee… tandpasta. Of laat dit doen door een horlogemaker (niet te verwarren met juwelier), ga vooral niet zelf proberen het horloge te openen, de ervaring leert dat dat nare beschadigingen tot gevolg kan hebben.
Laat een van de leden hier op het Forum die horlogemaker zijn het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt. Dat zal hard nodig zijn, ondanks dat het horloge welicht nu ook loopt zal alle smering zijn verdwenen. En die beurt kost je de kop niet.
Daarna zet je er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!