Ik heb een Verdal horloge, type junior.
Weet niet hoe oud, op de achterkant staan de volgende cijfers:43201 7. Kan iemand mij meer vertellen over de leeftijd van het horloge?
2022-10-24T22:00:00Z
Ik heb een Verdal horloge, type junior.
Weet niet hoe oud, op de achterkant staan de volgende cijfers:43201 7. Kan iemand mij meer vertellen over de leeftijd van het horloge?
2022-10-24T22:00:00Z
Een paar foto’s uploaden doet wonderen.
Per antwoord kun je twee foto’s delen.
Hopelijk is het zo iets duidelijker
Eigenlijk niet, probeer een paar scherpe foto’s.
Beter dan dit krijg ik het niet
Van mikrolisk:
maar heb volgens mij ergens gelezen dat het een belgisch merk was. Misschien dat de zoekfunctie op het forum nog extra info geeft.
Design lijkt mij jaren 60. Misschien iets eerder. Wellicht dat het uurwerk daar nog duidelijkheid in geeft.
Bedankt voor je reactie, ik ga verder zoeken.
ik heb verder gezocht en het is inderdaad een Belgisch merk. Meest waarschijnlijk is dat het ergens tussen 1950 en 1955 is gemaakt. Meer kan ik er niet over vinden
Hoi @Dirk3 en @Jenneke pronto Verdal is inderdaad een belgisch merk en ik verzamel ze. De collectie inmiddels groot geworden. Je hebt daar een heel vroege junior te pakken. Ik heb een marine met dezelfde mooie textuur op de wijzerplaat. Het is een eind jaren 50 versie, daarna werd de tekst op de wijzerplaten wat strakker. Er zijn een aantal 2e generatie tour de france verdals met dezelfde wijzerplaat ontwerpen. Mooie two tones met vaak ook nog aparte indices.
dit is een 17 jewels handwinder ETA werkje verwacht ik. Leuk horloge hoor!
Groet Pieter
Hey pieter67.
Bedankt voor je reactie. Het is nu duidelijker wat ik heb voor Verdal horloge. Ik heb ergens nog een aankoop/garantie bewijs, kan het helaas tot op heden nog niet vinden. ik blijf zoeken.
Hallo iedereen,
Ik had eens aan vraagje over het horloge van mijn opa.
Na een beetje opzoekwerk lijkt het mij op een verdal junior omdat ik dat kleine sterretje kan zien in de kleine wijzerplaat. Iemand een idee wat dit is en hou oud mijn uurwerkje zou kunen zijn?
Fotos plaatsen, spreekt boekdelen hier…
Er is een fout opgetreden u kan geen madia items inbrengen… komt er op. Wat nu? Kan er iemand mij helpen?
Je begint in ieder geval niet met het kapen van andermans topic.
Maar je bent simpelweg niet lang genoeg lid/heb nog niet genoeg gelezen/ingelogd om foto’s te mogen posten. Dus een paar dagen lekker lezen en dan komt het vanzelf goed