De wijzerplaat is door het verdwijnen van de minutenaanduiding iets spartaanser geworden.
Het glas met zichtbare scheurtjes heb ik bewust niet vervangen, wel opgepolijsd.
Hoedanook, hij gaat mooi staan in een vitrinekast met oude fietsonderdelen …
Jij bent met de restauratie niet zo ver gegaan als ik… gisteren nog contact gehad met het atelier dat mijn wijzerplaat opnieuw opmaakt… 't is bijna zover…
dat je de minutenindices op jouw horloge moet missen, ach… 't is niet anders… jouw wijzerplaat is er wat dat betreft nog beter aan toe dan de mijne…
Wat voor uurwerk zit er in jouw exemplaar?.. in de mijne( die van mijn vader eigenlijk ) zit een ETA 2763.
Als het horloge lang heeft stilgestaan, zou je 't beste het uurwerkje kunnen (laten) servicen… schoonmaken en Oliën…en… regelmatig uit de vitrine halen, en om de pols doen… horloges zijn niet gemaakt om stil te staan…
Ohja… de Verdal Tour de France, was een tijdgenoot van de Pontiac die Wim van Est (hier viel ik 60 meter diep, mijn hart stond stil, maar mijn Pontiac liep) droeg.
Verdal voorzag Eddie Merckx van sponsoring en uiteraard een Horloge-van-de-zaak
ik begrijp je standpunt Arie en heb met bewondering de ‘remake’ van je horloge gezien, is me echter een paar stappen te ver.
Ik zie er ook de zin niet van in, ach ja, dat kan gezegd worden van zo vele dingen in het leven. Als we slechts dat zouden doen wat nodig is, zou het hier al heel snel
saai beginnen worden
Voorlopig ben ik meer dan blij met het resultaat en het is een mooie aanwinst bij mijn oude fietsen.
we kunnen FHF dus toevoegen aan de lijst Uurwerkleveranciers van Verdal…
Had ik al gezegd dat ik het een mooi horloge vind?.. zo niet… dan bij deze…
“ik vind het een mooi horloge”
zoals je in mijn verhaal omtrent mijn verdal al hebt kunnen lezen… ik heb een zwak voor mijn Verdal gekregen… die kastvorm… ik kijk dagelijks vele malen naar mijn pols… en echt niet omdat ik wil weten hoe laat het is…
Jouw verdal Tour de France heeft een heel andere, maar minstens net zo mooie klassieke kastvorm, met mooie slanke lugs… de kleuren passen wat dat betreft goed bij rijwielen… die werden in die tijd nog voorzien van gouden biesjes…