Verdal wijzerplaat (hersteller) gezocht

Goede morgen,

Even voorstellen. Dit is Hubert.
Hubert is nieuw hier, maar leest al jaren regelmatig mee.
Hubert is in bezit van (onder andere) de '60s verdal die zijn vader gekregen heeft van z’n grootvader, op de dag van zijn plechtige communie.
Ik heb ook opa’s horloge nog, dat ziet er nog prima uit. Beide worden courant gedragen en zijn recent onderhouden.
Pa’s horloge echter, heeft een erg gecorrodeerde rand van de wijzerplaat. Ikzelf stoor me er niet aan en apprecieer de charme, maar ik had het horloge graag terug aan m’n vader cadeau gedaan (ik heb horloges genoeg), in mooie originele staat.

Daarom had ik na lang zoeken een tweede exemplaar gekocht met die dial, maar die bleek niet in de staat waarin ie op de foto’s leek. Lume op de 11 is gaan lopen, heeft vlekken gemaakt op de dial, en tussen de 2 en 3 zit een slecht herstelling. Weggegooid geld, maar ach…

Mocht iemand op zijn horologische omzwervingen de komende jaren op een exemplaar met dezelfde dial stuiten, zou ik een voorzet in deze richting erg waarderen.

Mocht iemand een goede hersteller kennen die de tweede (niet originele) plaat kan strippen en restaureren, het is me best enkele honderden waard.

Dank bij voorbaat.

8 likes

Opa’s exemplaar:

5 likes

Hoi Hubert,
Heb zelf geen ervaring maar heb wel goede dingen gelezen over atelier Meeus in Antwerpen.

Succes!

1 like

Hoi, bedankt!

Dial is daar al naartoe geweest, zij konden dit niet.
Blinkend zwarte lak kunnen ze niet aanbieden, lume ook niet, en volle cijfers ook niet.
Dat was voor mij te ver van origineel om de moeite te zijn.

2 likes

Prachtige Verdal, de patina hoort m.i. Bij het horloge en zijn geschiedenis. Wat nu als jullie allebei het horloge van jullie vader dragen? Dan is het probleem ook opgelost :wink:

Heb je deze al gezien? De wijzerplaat zou je kunnen over (laten) zetten, als die in een betere staat is.

1 like

Ik zou hem lekker zo laten

Welkom en succes met de zoektocht :+1:

Nog eens goed bekeken, maar volgens mij ga je met deze er niet echt op vooruit.

4 likes

Dat is toch alleszins goed gelukt :ok_hand:

1 like

Ik heb uiteindelijk een andere donor gevonden. Niet perfect, maar hoeft ook niet, en de originele plaat ligt mooi met twee functionerende donors aan wisselstukken in de lade.

1 like