Verdal

Hallo. Een mooi

stuk heb ik geërfd. Iemand die er meer over weet? (Buiten dat het Belgische makelij is en jaren oud) Jaartal? Is in witgoud met echte brillianten opgezet. Dient te worden opgewonden en doet het nog prima!

onderdeel van Pronto Horloges.

En alweer iemand en deze keer met een, naar mijn smaak, te gelikte foto :interrobang:

1 like

:unamused:

Er wordt wat ge-erfd hier… Maar OK, Carpe_tempus’ linkje geeft aardig wat info over het merk. Verder zit er waarschijnlijk een FHF-werkje in, of iets van een dergelijke (toenmalige) grootgrutter in dames-werkjes. Mocht je 't willen weten, de waarde is het gewicht in goud minus het gewicht van het uurwerk (dat heeft nul waarde hier), plus de diamantjes.

Nog meer van dit soort kuttopics.
Stel je even voor voordat je hier je spul komt posten. Waarschijnlijk weer in de hoop dat het een verborgen pareltje is en hier voor de hoofdprijs kan worden verkocht.

1 like

Een heel fijngevoelige reactie met een kern van waarheid; je even voorstellen voor je wat vraagt.

1 like

Alleen het materiaal waar het van gemaakt is, is geld waard. Probeer het op een juweliersforum.

1 like

Dient te worden opgewonden
[/quote]

Ik ook, maar liever niet door dit soort steeds vaker op het HF voorkomende gelukzoekers. :rage:

Doei! :kissing_heart:

De (verborgen) reactie van @Titine was wel heel grof! Zo zout hebben we het hier nog niet zo vaak gegeten.

Bah!!! Alweer zo’n post dus van een goudzoeker. Dat is tegenwoordig aan de orde van de dag lijkt het wel. En dat is niet de enige ergernis, ook de sfeer die de (soms terechte) reacties op zo’n posting oproept maakt het er, met alle respect, de laatste tijd op dit forum wel steeds ongezelliger op.

Daarom hier van mijn kant twee serieus bedoelde verzoeken:

1e: een verzoek aan de gewaardeerde forum leden:
Als je weer zo’n post tegenkomt van iemand die iets “geërfd” heeft of een vermogen denkt te verdienen aan het op zolder gevonden klokje van zijn of haar achter-oudtante, daar zonder zich voor te stellen vragen over deponeert die duidelijk slechts vissen naar waarde of verkoopbaarheid.:poop: Niet regeageren! Maar wel: Gelijk vlaggen! Dan komt het bij een moderator die daar als reactie een duidelijke tekst aan het zelfbenoemde ‘nieuwe lid’ kan plaatsen.
Dat hoeft niet veel werk te zijn; een standaard tekstje is voldoende. Vervolgens, als er geen reactie meer komt van het ‘nieuwe lid’ binnen, zeg eens 24 uur, een permanente ban. Weg met deze lieden! Als er alsnog wèl een nette reactie wordt geplaatst, in de zin van “oh sorry ik wist niet dat het hier zo ging, maar ik ben Pietje en ik hou zo van horloges en mag ik met jullie meedoen” OK! niks aan de hand.

2e Een verzoek aan de moderatoren / beheerders / eigenaar van deze site:
Zouden jullie alsjeblieft misschien mee willen / kunnen denken over een procedure om dit soort ‘nieuwe leden’ een beetje te filteren? Let wel, ik zeg filteren, niet weren. Iedereen kan en mag een tweede kans hebben.

Die tweede kans is maar mijn mening overigens voor ‘Tineke’ @Titine wel definitief voorbij, gezien haar (door de mods verborgen, maar natuurlijk nog wel leesbare) laatste reactie!

Oohh! Ik realiseer me ineens: hebben we hier weer eens te maken met een Trol? Als er vanuit het beheer van de site (IP no.?) achter gekomen kan worden dat daar sprake van is, gelijk ook een volledige ban! Dit gaat absoluut te ver, het verziekt de site en daar baal ik van.
Zo! @Skv: Dit was een wat uitgebreidere reactie als de jouwe :thumbsup:, maar we bedoelen het zelfde denk ik. Dikke Doei dus.

Bedankt voor het lezen iedereen en laten we met elkaar deze site een beetje clean houden, ons fatsoen bewaren en plezier hebben met onze hobby, passie, aandoening, virusbesmetting of hoe je het ook wil noemen.

Lex aka Lexaf @ HF, boos.

Edit: Nog toegevoegd: @Maurits Ik lees net je uitstekende bijdrage. :thumbsup:
Helemaal mee eens. Voor wie 'm ook nog niet gezien had, lees hier:

5 likes

Zelden iets zo snel zien escaleren. Tieneke zal voortaan haar heil moeten gaan zoeken op een ander forum :innocent:

Als iedereen zich een beetje aan het door @Lexaf voorgestelde houdt, dan scheelt dat weer een hoop frustraties.

4 likes