Verder gekeken dan wat toevallig op HF voorbijkwam

Eind mei nam ik een prachtig horloge over, een Perrelet First Class. Daarbij een mooi gesprek gehad met @BaytLif .

Toen drong het tot mij door dat er zoveel meer te vinden is op horlogegebied als je er zelf eens flink verder induikt, en niet alleen maar kijkt wat er op dit geweldige forum op je pad komt.

Natuurlijk, veel merken komen hier vaak (of wat minder vaak) langs. Als NA of te koop.

Maar wát als je nu zelf nog eens een nieuw exemplaar gunt waar je echt een gedegen zoektocht naar hebt gedaan. Een nieuwe missie leek in de maak.

Waar ben ik geweest? Alkmaar, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht, ‘s-Gravenhage.

Welke horloges heb ik overwogen? Tudor 1926, Longines Spirit, Nomos Orion en Tangente, Staudt Prelude, Sinn 1739, Grand Seiko, en ik zal vast nog wel iets vergeten.

Ook zilver en grijze wijzerplaten waren niet op voorhand uitgesloten.

Het budget had ik bepaald op maximaal € 3.000,=.

Een week of 2 geleden ging ik in de pauze van mijn werk eens kijken bij Steltman Watches in Den Haag. Op de site had ik gezien dat ze een blauwe Nomos Tangente hadden, in de wel erg mooie Blue-Gold uitvoering. Wel te klein naar mijn zin, maar om de kleur in het echt te zien was dat natuurlijk geen probleem. De collectie in de zaak bleek veel,groter dan wat ik online had gezien. Zo lag daar ook de Tangente 39 Neomatic in Blue-Gold. Zoals vaker op dit forum is gesteld, IRL is het vaak vele malen mooier, dus ga echt kijken! Wat een gedistingeerde kleur, veel rustiger dan op de foto’s.

Maar goed, ook na de enthousiaste verhalen op HF wilde ik Staudt nog eens goed bekijken. Bij Punte in Utrecht had ik al de witte met blauwe cijfers en wijzers gepast. Maar ik vroeg me steeds vaker af of ik die wel veel zou dragen. Ben meer van de donkerdere tinten. Dus vorige week vrijdag bij Van Grinsven in Den Bosch geweest. Van Staudt zowel de blauwe handwinder als de automaat gepast. Maar nee, die konden me niet voldoende boeien. Ik had best iets van eigen bodem willen dragen, maar voor het budget moest er ook wel een grote klik zijn.

Dus zaterdag op het gemakje met het openbaar vervoer opnieuw naar Steltman. Geweldig gesprek gehad met Rob, niet alleen over horloges. Uiteindelijk een mooi aanbod gekregen en de Nomos met referentie 146 uitgekozen. Eerst werd er nog een andere band aangezet, door het passen had deze al wel wat plekjes opgelopen, en zo ging die niet de deur uit! Hulde.

Thuis aangekomen ontdekte mijn betere helft met haar haviksogen wat kleine krasjes op. Auw!
Direct gebeld en afgesproken het horloge te brengen. Dat heb ik afgelopen dinsdag gedaan, en gisteren werd ik al door Rob gebeld met de mededeling dat er een nieuwe lunette was geplaatst en dat er extra goed naar was gekeken.

Gelijk maar de agenda omgegooid en deze keer met de auto snel even heen en weer.

Dank voor het lezen, @HansT en @BaytLif bedankt voor het meedenken, en Rob bedankt voor de prettige transactie en de nazorg!

En nu dan de foto’s!

104 likes

Gefeliciteerd met je NA, veel plezier ermee! Die blauwe kleur is op de foto’s al prachtig :ok_hand:

2 likes

een heel avontuur zo te lezen,
draag hem met plezier

1 like

Mooie aanwinst geniet ervan :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Nomos met een perfect gepositioneerde subdeal ! :ok_hand: ja met zulke meedenkers kom je nog eens ergens ! :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Het is overigens niet zo dat Nomos hier OP het forum niet besproken wordt. Ik ben tien jaar geleden juist dankzij het forum bij mijn Nomos Ahoi neomatik terecht gekomen.

Maar mooi hoor! Veel plezier er van.

Groeten van zijn neef.

5 likes

Mooie zoektocht, met een mooi resultaat. Gefeliciteerd met je blauwe NA

1 like

Hoi kerel! Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Het is echt een beauty! :heart_eyes:

Geniet ervan in goede gezondheid!

2 likes

Mooi verhaal en prachtig horloge. Hopelijk ga je er veel plezier aan beleven!

1 like

Prachtig horloge, veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Prachtig horloge jouw nieuwe Nomos Rudi en voor jou een geweldige keuze. Mooi dat het allemaal zo goed in orde is gekomen.
Het uurwerk is prachtig en mooi te zien aan de achterkant, een Nomos uurwerk is bijzonder.

Ben zojuist weer terug van onze week in Sauerland, ik verheug me erop om vanavond m’n nieuwe Staudt weer om te kunnen doen (ik had in de vakantieweek m’n Seamaster om).

Veel plezier met jouw mooie Nomos👍🏻.

2 likes

Mijn beste,

Een mooi merk “Nomos”.
En ook deze Nomos, mag er zijn!!
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! :hugs::pray:

1 like

Dank allen, bedacht me net dat ik ook nog in Venlo en Roermond ben geweest.

1 like

Nette aanwinst hoor …

1 like

Mooi horloge :ok_hand: Gefeliciteerd en draag ‘m in goede gezondheid.

1 like

Congratz! :fire:

1 like

Altijd leuk, verhalen met een goed einde :slight_smile: Vele uren plezier en gefeliciteerd!

1 like

Mooie Nomos en prachtige blauwe plaat. Gefeliciteerd.

1 like

Geweldige Nomos. Geniet ervan.

2 likes