Eind mei nam ik een prachtig horloge over, een Perrelet First Class. Daarbij een mooi gesprek gehad met @BaytLif .
Toen drong het tot mij door dat er zoveel meer te vinden is op horlogegebied als je er zelf eens flink verder induikt, en niet alleen maar kijkt wat er op dit geweldige forum op je pad komt.
Natuurlijk, veel merken komen hier vaak (of wat minder vaak) langs. Als NA of te koop.
Maar wát als je nu zelf nog eens een nieuw exemplaar gunt waar je echt een gedegen zoektocht naar hebt gedaan. Een nieuwe missie leek in de maak.
Waar ben ik geweest? Alkmaar, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht, ‘s-Gravenhage.
Welke horloges heb ik overwogen? Tudor 1926, Longines Spirit, Nomos Orion en Tangente, Staudt Prelude, Sinn 1739, Grand Seiko, en ik zal vast nog wel iets vergeten.
Ook zilver en grijze wijzerplaten waren niet op voorhand uitgesloten.
Het budget had ik bepaald op maximaal € 3.000,=.
Een week of 2 geleden ging ik in de pauze van mijn werk eens kijken bij Steltman Watches in Den Haag. Op de site had ik gezien dat ze een blauwe Nomos Tangente hadden, in de wel erg mooie Blue-Gold uitvoering. Wel te klein naar mijn zin, maar om de kleur in het echt te zien was dat natuurlijk geen probleem. De collectie in de zaak bleek veel,groter dan wat ik online had gezien. Zo lag daar ook de Tangente 39 Neomatic in Blue-Gold. Zoals vaker op dit forum is gesteld, IRL is het vaak vele malen mooier, dus ga echt kijken! Wat een gedistingeerde kleur, veel rustiger dan op de foto’s.
Maar goed, ook na de enthousiaste verhalen op HF wilde ik Staudt nog eens goed bekijken. Bij Punte in Utrecht had ik al de witte met blauwe cijfers en wijzers gepast. Maar ik vroeg me steeds vaker af of ik die wel veel zou dragen. Ben meer van de donkerdere tinten. Dus vorige week vrijdag bij Van Grinsven in Den Bosch geweest. Van Staudt zowel de blauwe handwinder als de automaat gepast. Maar nee, die konden me niet voldoende boeien. Ik had best iets van eigen bodem willen dragen, maar voor het budget moest er ook wel een grote klik zijn.
Dus zaterdag op het gemakje met het openbaar vervoer opnieuw naar Steltman. Geweldig gesprek gehad met Rob, niet alleen over horloges. Uiteindelijk een mooi aanbod gekregen en de Nomos met referentie 146 uitgekozen. Eerst werd er nog een andere band aangezet, door het passen had deze al wel wat plekjes opgelopen, en zo ging die niet de deur uit! Hulde.
Thuis aangekomen ontdekte mijn betere helft met haar haviksogen wat kleine krasjes op. Auw!
Direct gebeld en afgesproken het horloge te brengen. Dat heb ik afgelopen dinsdag gedaan, en gisteren werd ik al door Rob gebeld met de mededeling dat er een nieuwe lunette was geplaatst en dat er extra goed naar was gekeken.
Gelijk maar de agenda omgegooid en deze keer met de auto snel even heen en weer.
Dank voor het lezen, @HansT en @BaytLif bedankt voor het meedenken, en Rob bedankt voor de prettige transactie en de nazorg!
En nu dan de foto’s!