Verdwijnende cijfers

Hoi allemaal!

Gister heb ik van een oom een van zijn oude horloges gekregen, er moest een nieuw batterijtje in, maar het lukte hem niet om hem open te maken, dus ik mocht hem hebben.

Het gaat om een Seiko A169-5000T, mijn eerste Seiko :slight_smile:
Het nieuwe batterijtje zit erin, en nu is het tweede interessante fenomeen boven gekomen:
image

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is, of is het horloge gewoon aan zijn eind toegekomen?
De Pusher links onderin (die je nodig hebt om de tijd te zetten) werkt jammergenoeg ook niet meer, maar dat is het volgende probleem.

Jochem

1 like

Batterij bijna op…? Gokje hoor

Ziet eruit alsof hij even schoongemaakt moet worden. De contacten zijn vies ofzo. Denk ik.

zit net een nieuwe in! :slight_smile:

Hmm… ja dan is die optie uitgesloten :innocent:

1 like

Zou dat verklaren dat hij langzaam ‘out-fades’? als de stroom er af gaat, zijn deze schermpjes dan in een keer uit, of gaat het geleidelijk zoals hier?

@MartijnV is de man die je kan helpen.

Check, denk ik! het horloge staat nu constant aan, maar het is me nog niet gelukt om de pusher links onderin te fixen, iemand tips?:slight_smile:

1 like

Je eerste Seiko is dan ook direct een bijzondere, Seiko’s enige LCD uurwerk met een melody alarm. Hij ziet er ook nog goed uit en met originele band :ok_hand:
Fijn dat 'ie het weer goed doet. Het uurwerkje (printplaat/bezuizing) is geklonken en schoonmaken is wat omslachtig, ik heb daar zelf een procede voor bedacht (iets met injectienaalden, vloeistoffen, hoge druk etc), maar is gelukkig niet nodig bij deze :+1:
Het vastzittende knopje moet er ‘even’ uit en gereinigd/gesmeerd worden
All in all een hele toffe Seiko, veel draagplezier!

2 likes

Kan iedere zelfrespecterende horlogemaker dit? :slight_smile:
Thanks! band zat ook nog eens in de perfecte maat, fantastische oom :wink:

Als je hem naar me opstuurt dan geef ik hem even een service. PM me maar even, ik vind dit een erg leuk model en hij is het wel waard :slight_smile:

4 likes