Vandaag zag ik een filmpje op YouTube waarin iemand vertelde dat o.a. het merk Omega vergane glorie is. In dit verband werden 10 oude topmerken vergane glorie genoemd, waaronder dus Omega.
In het filmpje werd slechts een merk (Rolex) als tegenovergesteld van vergane glorie genoemd.
Zelfs werd er een merk uit deze lijst van tien “kampermerk” genoemd.
Terwijl ik echt altijd dacht dat met deze term juist Rolex werd bedoeld😀, zo kun je het soms bij het verkeerde eind hebben!
Nu ben ik sinds twee jaar actief bezig met m’n horloge liefhebberij en heb best al veel geleerd, met een goed glas droge rode wijn in de hand ben ik even aan het filosoferen geslagen wat nu waar is en wat niet waar is.
Mijn horloge hobby ben ik nog maar zo’n twee jaar geleden gestart met het voornemen om ooit eens enkele Omega’s te bemachtigen, omdat dit merk mij tot de verbeelding spreekt.
Het “goede” merk uit het filmpje zie ik steeds weer bij bekende mensen uit bladen en TV om de pols zitten die mij in het geheel niet aanspreken. Ook gruw ik trouwens van de afkorting BN’ers op TV.
Dit wil niet zeggen dat ik Rolex uitsluit, want er zijn een paar modellen die ik geweldig mooi vind en misschien als er een goede gelegenheid komt, er zelfs ooit een keer een ga aanschaffen.
Ook zijn er vrienden/kennissen die ik respecteer met een mooie Rolex.
Over smaak valt niet te twisten, over feiten kun je discussiëren, maar na gedegen onderzoek moet je je bij de uitkomsten neerleggen.
Omdat Omega het thema van mijn hobby is, ben ik er gelukkig mee dat het af en toe mogelijk is om oude horloges van mijn favoriete merk voor een redelijke prijs te kunnen kopen. Zoals in het filmpje werd genoemd, vanaf ongeveer €300,00 euro. Dat je voor dat geld over het algemeen geen Omega in nieuwstaat krijgt, maar bijvoorbeeld een redial, zal iedere horloge hobbyist begrijpen.
Zelf ben ik niet perse een vintage liefhebber, ik houd absoluut niet van bruine patina, naar zo’n horloge ga ik ook niet op zoek, van welk merk dan ook.
Maar, mijn favoriete merk is en blijft Omega😀.
Ach, de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
Dit moest ik even kwijt.
Op de foto mijn vier Omega’s, waarvan er drie stuks veertig tot zestig jaar oud zijn: