Verge fusee zakhorloges (prior 1800) - vraag tot herstellingen, opleiding?

Beste,

Ik verzamel verge fusee zakhorloges (daterend voor 1800). Nu had ik tot op heden een gepensioneerde horlogemaker die instond voor het reinigen & terug op punt stellen van deze uurwerken. (oa. de balans herstellen, kleine reparaties aan het emaille, de ketting terug erop zetten …). Nu is deze persoon er jammer genoeg niet meer.

Enig idee van een eerlijke / betaalbare hobbyist of horlogemaker waar ik hiermee terecht zou kunnen regio Brugge? West Vlaanderen België? Dit voor herstellingen maar ook zeker om van te leren (betaal steeds alle uren)… Het is heel specifiek.

In Nederland mag ook, maar dan ben ik verplicht op te sturen via post.

Is dit iets dat je ook kan aanleren? Ik heb ooit via ticktockpro een online cursus gevolgd, maar mij lijkt het toch iets dat je maar via overlevering kan aanleren.

Mvg & dank voor de info,

D. Boydens
Nieuwpoort
België

1 like

Ik heb net ook een verge zakhorloge die niet werkt gevonden tussen erfstukken van mijn opa en ben ook in Nederland dan op zoek naar iemand die hier iets mee kan, ik laat weten wanneer ik iemand heb gevonden

Zoek in de topic Viintage horloges eens op Zakhorloge. Dan gaat er een wereld voor je open.

1 like