Vergeef mij, ik heb gezondigd

Ik heb het toch niet kunnen laten, ik heb een bod gedaan op een “wel leuk” horloge. En gewonnen. Ik weet niet hoe groot het is, of het werkt enz enz. Alles wat ik weet is deze hele slechte omschrijving:

SWISS “TRADITION” SELF WINDING INCABLOCK MOVEMENT BY A.SHIELD. THIS WATCH MADE BY A. SHIELD WITH THEIR AS-1383N FOR SEARS IS SELF WINDING AND HAS A POWER INDICATOR IS THE 12 POSITION. SIZE IS 11 1/2 LIGNE HAS 17 JEWELS AND THE CASE IS STAINLESS STEEL. CIRCA 1949.

en deze foto:

Het horloge is op de post (vanuit Amerika). Toch wel weer spannend :smiley:

het bloed kruipt…

Het heeft je geen godsvermogen gekost neem ik aan?

Ik zie ook vaak een hoop leuks in VS, maar de verzendkosten weerhouden me meestal van dit soort ’ we zien wel ’ aankopen.

Hmmm, misschien toch wel meer dan het waard is. Incl verzendkosten 82 dollar.
Maar die gangreserveaanduiding kan ik niet weerstaan! Als het nou een slechte foto is en het horloge goed loopt en minimaal 30 mm breed is zonder kroon en de kast in goede staat is en en en… is het niet te veel :sunglasses:

Als ie in de basis nou hetzelfde uurwerk heeft als deze met AS 1250 is het niet erg, dan kunnen twee mindere misschien 1 goede worden:

Aan het bandje te zien is het geen slechte foto, bandje is vrij scherp qua textuur

Wel een ontzettend leuk ding

Ja, maar de kast is zo licht…
Een A. Schild uurwerk 1383 N bestaat volgens mij trouwens niet. Zal wel 1382 N zijn. En ik zie net in mijn Flume dat die een 1/2 ligne groter is dan de 1250 dus misschien is ie toch niet zo klein! Hoop gloort :slight_smile:

Edit: 11 1/2 ligne is ongeveer 2,6 cm?

Nou vooruit, het zij je vergeven omdat het zo’n geing ding is :smiley:
Zo’n gangreserve uurwerk is toch best wel zeldzaam hoor, zo heel erg vaak zie je ze niet. Jouw aanwinst ziet er ook nog heel erg goed uit, lijkt me een behoorlijke diameter aan de rand om de wijzerplaat te zien (als 't bandje 18mm is, dan meet ik zo’n 35mm kast met de Reglo PC-lineaal).

Heb zelf ooit deze gekocht om eens te kijken hoe die gangreserve-konstruktie nou in elkaar zit:

Ben er helaas alleen nog niet aan toe gekomen om 'm te slopen :smiley:

Paul

Je zonden zullen vergeven worden als je het horloge verder verkoopt, mijn zoon :smiley:
Ik zal bij deze een adresje geven van iemand die je zonden wil overnemen :D:D:D

Prachtige klok, niets mis mee. Zal 1382 of 1382N zijn. Van 1383 vind ik niets.
De rand van de kast ziet er ook breed uit, dus totale breedte zal wel meevallen.

Zwakke broeder… shame you…

irritant he al die klokken. Het zou verboden moeten worden.
Ben zeker benieuwd naar je bevindingen, de staat etc.

Is de uitverkooop al begonnen vd HENRIK collection, of ben je al SOLD OUT

Ach…je hebt het “nieuwe verzamelen” in ieder geval langer uitgehouden dan ik het “nieuwe rijden”.

De helft is al weg Tony. Voor soms verbazingwekkende bedragen, vooral wat ik op ebay Amerika heb gezet.

Henrik Schreef:

De helft is al weg Tony. Voor soms
verbazingwekkende bedragen, vooral wat ik op ebay
Amerika heb gezet.

Weet je al wat de eerste aanwinst van je nieuwe collectie word?

Met 10 weesgegroetjes kom je wel weg met deze zonde…

Persoonlijk ben ik erg blij dat je weer bekeerd bent, kunnen we weer genieten van allerlei interessante horloges, kastvormen, en complicaties die we maar zelden zien.

gr,
Hans Mennink

Daar gaat dit draadje over Misha :smiley:

Nee nee nee! Dit was éénmalig! :sunglasses:

Het lijkt verdacht veel op elkaar qua indeling en plaats van de gangreserve. Ik kende de gangreserve bij automaten nog niet bij de 12 tot ik deze zag. De Zodiac heeft 'm bij de 6 en bij latere modellen zelfs centraal.

Maar klopt mijn berekening dat 11,5 lignes 2,6 mm is? Want dan is de rekensom eenvoudig. De plaat op de foto is ongeveer 6,5 cm, het geheel 8,5 cm, afstand tussen de lugs 4,5. 2,6 / 6,5 x 8,5 = 3,4 cm zonder kroon. 2,6 / 6,5 x 4,5 = 1,8 cm lug tot log = 18 mm bandbreedte?

Als dit klopt heeft het horloge een prima afmeting. Nu nog een goed uurwerk en een goede kast… :smiley:

Dat zeggen ze allemaal!!!

Mvg Dennis

P.S. Een vos verliest he!!!

klopt als een bus, maar de wijzerplaat kan natuurlijk altijd kleiner of groter zijn.
De bandbreedte is een beter houvast; Reglo is een shareware programmaatjemet een schaalbare lineaal, erg handig (scheelt een hoop rekenwerk):

Met een beetje mazzel loopt 'ie toch gewoon? Hoef je 'm alleen even op te poetsen! Spannend! :smiley:

Yeah right!

Oh wat is het spannend!!! Hoe lang zou het nog duren???

US Postal: Your item was accepted at 1:19 pm on January 24, 2006 in STURGEON BAY, WI 54235. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Dat geloof je toch niet? Maar één keer per dag???

Waarom geloven jullie mij nou niet? :S