Vergeelde kunststof, waterstofperoxide..

In ieder geval al een mooi resultaat vind ik.

Je zou nog kunnen varieren met verschillende UV bronnen. Als ik het goed zie is dit een UV zaklampje. Die zitten qua golflengte aan de veilige kant, dus zal het veel minder nut hebben.
Die lampjes geven enkel ‘UV licht kleur’, maar verder niets.

Bijvoorbeeld een lamp van een zonnebank, of de zon zelf, geven een ander resultaat. Daarom is het met de tijd ook vergeeld :wink:

heeft iemand al eens geprobeerd of je met dergelijke lampjes ook een solar horloge kunt laden. Ik weet het: op de vensterbank of gewoon buiten gaat het vele (zeer vele!) malen beter, maar gewoon even voor het idee (kortere golflengte/hogere frequentie dan gewone bureaulamp, wat energetischer fotonen dus, zoiets).

Ja goeie, dat weet ik eigenlijk ook niet.
Maar ik denk dat de solarpanelen niet werken op basis van UV, eerder op het aantal lumen of lux.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat TL licht hiervoor geschikter was dan bijvoorbeeld een gloeilamp. Dat zou dan weer met de lichtkleur te maken kunnen hebben (dus idd golflengte)

Je lumen ‘opladen’ gaat wel fantastisch met zo’n uv lampje trouwens

Ik heb een pedicure lamp zo’n ronde met vergrootglas erin . Super helder. Binnen half uur deden mijn Casio edifice en citizen het weer.

1 like

maar is dat blauw licht: UV?

We hadden daarover discussie in een ander topic. Ik wil dit topic verder niet “vervuilen” maar de theorie van het foto-elektrisch effect is gebaseerd op de energie van het licht. En dat wordt eerder bepaald door de golflengte dan door de lumen, de lichtstroom. Maar nogmaals: ik wil on-topic blijven, dus kaart dit elders wel aan. Is ook niet zo belangrijk zolang je de vensterbank nog hebt

1 like

Ah ok, dan werkt het dus idd

Als je het officieel bekijkt zit dat voorbij het blauwe zichtbare spectrum

1 like

Is een kleine uv lampje. Goed zonlicht had ik liever. Maar die bestelling kon bol.com niet leveren

1 like

Wel leuk om die topic te lezen hand. Hoe heet het?

staat in het “Astron only!” topic.

1 like

Heel nice Bill!

1 like

Leuke timex

1 like