Ik heb een Longines quartz conquest en een Tissot pr 100.
Hierbij de afbeeldingen. Wat ik wil zeggen voor sommigen heb je een haat liefde verhouding dat heb ik met de Longines draag hem bijna niet, daarentegen de Tissot ligt zo fijn om de de pols en draag hem graag.
Hebben jullie dat ook (met andere merken) ?
Nee hoor.
Heb heel veel merken en horloges.
En hou van ze allemaal even veel!
Ik vind ze, zo op het plaatje, ook best op elkaar lijken. Is het een idee om de Longines, die je nauwelijks draagt, te verkopen en er wat leuks voor in de plaats te kopen? Iets heel anders, qua look & feel.
En ik, ja vintage daag ik heel weinig. Grijp altijd het liefst een moderne duiker. Ziet er goed uit, kan tegen 'n stootje en water. Lekker no worries. De vintage exemplaren draag ik alleen op speciale momenten, heel bewust. Zit nu in ieder geval in de gelukkige situatie dat ik alles wat ik heb ook regelmatig draag. Was zeker niet altijd zo. Maar die hebben 't veld geruimd, inmiddels.
Doe die Longines maar mooi in het blauwe deel. Ik zeg dit niet belangeloos.
Heb dezelfde Longines een jaartje geleden nieuw aangeschaft, zit sinds dag 2 op leer en draag hem als daily beater 24/7.
Ook bij snorkelen en zwemmen etc.
Op het glas nog geen krasje te bekennen en op de band en kast,
Ja moet ie maar geen daily willen zijn.
Je draagt hem op een Lederen band tijdens het zwemmen ? Behandel jij die band met iets, of heb je een speciaal soort leer ?
Ik had een Conquest VHP (zelfde kast) vond deze niet lekker om de pols… vond het horloge zelf prachtig en de VHP techniek nog mooier.
Toch kwam hij nooit uit de doos…
Klopt zit zeker niet lekker. En achteraf gezien, best wat geld voor een quartz zelfs als het een ETA is.
Ik heb de VHP nu een jaar ofzo, maar vind het een erg prettig horloge met zijn 41mm.
Verder heb ik wel dat ik minder gevoel heb bij bepaalde merken, dus die zou ik dan niet snel kopen
Te koop zetten doe ik eigenlijk nooit. De waarde zal niet veel zijn.
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat Seiko’s en Certina’s verkocht, die ik te weinig droeg en die op zich ook niet vreselijk veel geld opleverden. Maar de nieuwe eigenaren zijn er weer blij mee, de horloges worden weer gedragen en met al die relatief kleine bedragen bij elkaar, kon ik toch weer wat leuks nieuws kopen. Ik heb nu een collectie die ik -o.k., vintage wat minder- tenminste ook echt draag. Wel zo leuk.
Ik heb een paar weken geleden ook een Conquest gekocht, een VHP, maar draagt heerlijk. En geweldige techniek. Als ik maar met 1 horloge verder zou mogen in het leven, zou deze het zijn:
Het “polsgevoel” is denk ik het aller belangrijkste ongeacht merk oid.
Zit het lekker dan draag je het gewoon vaker is mijn ervaring.
Nee hoor gewoon after-market bandje van de markt.
Zit er nu al een jaar op, en ach meeste tijd ben ik uit het water hoor…
Ben het volledig met je eens als ik 1 horloge mocht houden zou dat hem ook zijn.
Maar kon niet wennen aan de sluiting, deze bleef bij mij in mijn pols drukken had zelfs nog een extra 3/4 link gekocht voor de perfecte maat. Maar bleef me storen aan de uitsteeksels op de sluiting.
Heb zelfs nog een sluiting gekocht van de rubberen band (€225) als laatste redding maar deze kon onmogelijk verbonden worden aan de metalen band.
Toen heb ik maar afscheid genomen van de VHP.
Je hebt niet overwogen om het staal eraf te halen en rubber erop?
Heb ik gedaan… maar vond het rubber niet passen bij horloge en waar ik hem voor gebruikte.
Longines de mooiste