Vergelijkbare moderne vintage divers met domed saffier?

Al enige tijd heb ik een Moana Pacific Waterman in mijn bezit die veel polstijd krijgt. Ik ben erg weg van het moderne horloge met vintage trekjes. En dan met name het high domed saffierglas. Op de een of andere manier maakt de vertekende wijzerplaat en de blauwe licht weerkaatsing steeds weer indruk.

Een aantal dagen geleden zag ik een Steinhart op het forum voorbij komen en ik was er meteen van weg.

Zijn er vergelijkbare horloges te vinden? Moderne divers met vintage trekjes? Ik heb meer interesse in een 500-1000 euro boutique klasse dan de echte high end.

De Magrette Pacific Waterman

De Steinhart

7 likes

Halios Seaforth is werkelijk een plaatje!

13 likes

Wow, precies wat ik bedoel!

1 like

Deze mag hier niet ontbreken :smiley:image

7 likes

De ovm39 heeft ook domed safier

4 likes

Is die er nu op staal?

Nee, dit is (geloof ik) een combinatie bestaande uit de Halios Seaforth en de band van een Ginault horloge! Helaas geen originele combinatie, maar daarentegen wel een erg goede combinatie :+1:

2 likes

Leuk deel van de markt, die vintage divers. Ga het topic in de gaten houden ter inspiratie

Een plaatje inderdaad!

Mijn inzending, de Yema Superman Heritage:

9 likes

Zeker een mooie combinatie!

Ik draag die van mij best vaak, gisteren nog. Met de korting van Yema eraf geteld, kom je met de saffierversie (heb ik ook) net onder de 1000 Euro uit. Daarvoor vind ik dat je veel waar voor je geld krijgt. :slightly_smiling_face:

2 likes

Magrette een plaatje😉

1 like

Iemand ervaring met de moderne Yema’s?
Welke richting moet ik denken qua kwaliteit (quartz en mechanisch).

2 likes

Zie mijn post hierboven :point_up_2:

Er is hier ook een topic aan deze Superman Heritage, die op zich een moderne Yema is, gewijd. Daar wordt de kwaliteit uitgebreid beschreven. Zie hier:

De quartz horloges van Yema zijn overigens ook prima horloges; het is maar net waar je van houdt. Ik zit te wachten op een Yema Spacegraf, die een uitstekend Zwitsers Ronda uurwerkje heeft en mooi afgewerkt is. Prima klokjes! :+1::wink:

3 likes

Thanks! Ja ben meer van het mechanische maar voor een paar honderd een quartz erbij lijkt me ook wel een keer leuk.

2 likes

Voor 350 Euro koop je dat Superman model met quartz uurwerk erin. Dan heb je voor dat geld een goed horloge. :+1:

2 likes

De mijne helaas na een paar dagen weer retour gestuurd ivm een niet functionerende bezem lock. In het Yema draadje kom ik dat helaas meer tegen. Kwaliteitscontrole daar is nog niet optimaal.

Het is echter wel een heel charmant horloge, kan niet wachten tot het horloge gerepareerd is en weer gedragen kan worden.

On topic: Tussen de 500 en 1000 euro zijn er aardig wat retro modellen te vinden met prima uurwerken. De Yema steekt daar wat mij betreft bovenuit vanwege de historie van het merk. De Francofiel in mij kan ook de herkomst wel waarderen.

1 like

Ik had ook een bezel-lock die het niet deed, maar dat hebben ze netjes in orde gemaakt. Als je de andere kleine probleempjes ziet die ze hier en daar hebben, kan de QC afdeling in zijn geheel zeker verbeteren. :thinking:Maar toch is het een fantastisch leuk horloge. Het heeft gewoon iets bijzonders en authentieks. Daar kunnen in mijn ogen de andere merken met hun ‘heritage’ modellen niet tegenop.:wink:

1 like

Zag het idd staan, leuke modellen. Helemaal voor dat geld. Dan maar een quartz erbij. Kan wel altijd zo om de pols :sunglasses:.

1 like

Superdome…

1 like

Beste,

Zag een foto van halios met stalenband voorbij komen in een van de topics. Ik zoek nog zoiets voor de mijne. Mag ik vragen waar je hem besteld/gekocht hebt?

Met vriendelijke groet

Rob