Vergrootglas ipv oogvergrootglas.

Wat zijn jullie ervaringen met losse vergrootglazen zoals dit. Met of zonder verlichting? Welke vergroting is handig. Is het überhaupt handig?

Ik heb zo’n “borduurloep” met tl ringverlichting. Ooit eens gekocht op MP. Ik vind het wel handig bij langduriger sleutelen.

1 like

Liever een oogloep. Gebruik verschillende sterkten voor verschillende handelingen. Ik vind zo’n grote loep nogal vertekenen. Maar ieder zijn voorkeur. Er zijn er ook zat die zo’n ding op hun voorhoofd hebben, een soort klep met glazen voor beide ogen. Misschien werkt dat lekkerder dan een grote loep, omdat de afstand tussen de loep en ogen gelijk blijft.

1 like

Ik heb ooit eens in een opwelling zo’n veer (Bergeon, Type 5461) gekocht, voor om je hoofd waar je een (oog)loep in kan klemmen. Dat vind ik niks. Dat was voor mij een miskoop en het ding ligt ongebruikt in de kast.

Ik gebruik gewoonlijk ook een oogloep, maar wat ik ook erg handig vind is een los loepje. Ik heb deze van Aliexpress …

… en daar ben ik ontzettend tevreden over! Gaat ook overal mee naartoe. :wink:

Had ik ook. Aan mijn moeder gegeven. :sunglasses:

2 likes

Ze zei nog dat ik niet mocht vertellen dat ze die van jou had gekregen…

2 likes

Ja die heb ik ook in mijn tas als ik soms ergens een horloge koop via MP

2 likes

:rofl: :joy:

@BroederBill, exact. Ik heb hem ook altijd bij me.

3 likes

Zojuist die keyring loep besteld bij ali

1 euro en 88 centen haha

1 like

Het hangt er vanaf. Voor inspectie is een loep wel handig. Om aan een horloge te werken vind ik een vergrotende bril onontbeerlijk. Je blijft diepte zien.

2 likes

De loep gebruik ik voor inspectie en echt klein precies werk.
Gebruik ik de 10x.
Voor normaal onderhoudt en service is voor mij een leesbril met 3x genoeg om alles net wat groter en duidelijker te zien.

Ik heb zo’n heel goedkoop ding voor op je hoofd. Twee vergrotingen zitten erin en een extra loep en verlichting. Best handig. Kan je ook handig wegklappen.

Hoi,

Ik heb er 1 die geïntegreerd is in mijn Waldmann lamp en gebruik hem nooit. Het beeld vertekent en ik vind het onhandig.
Mijn voorkeur is een oog loupje met hoofdveer. Vergroting 5 x gebruik ik het meest en biedt nog een redelijke werkafstand. Rondom gaten in het loupje boren voorkomt dat deze gaat beslaan.

1 like

Bergeon Air Baby, Yeah!

niet meerdere gaatjes, maar 1 grote inkeping, die maakt dat je gewoon door de onderkant van je loupe kan kijken, Ik vind het heerlijk!.. de beste uitvinding sinds het gesneden brood!.
Voor’t gemak heb ik de bezels een kleurtje gegeven, Groen =2½ keer vergroten voor het normale werk, en Rood = 5 keer vergroten voor het priegelwerk

Ik heb voor in de werkplaats een oogloupje dat dezelfde vorm heeft als deze van Bergeon, maar dan zonder dat gat… daar heb ik meteen de zaag in gezet, Letterlijk

1 like

Ik heb nu ook loupe met gaatjes met diadeem😂 krijg het niet voor elkaar om hem te klemmen in mijn oog. Bang dat mijn gezicht in die stand blijft staan

10 x is te veel. Deze gebruik je voor inspectie en niet het gangbare werk.
Dat klemmen…tja🤔

Kwestie van oefenen…

:rofl::joy:

4 likes