Verhaaltje van een nieuwkomer

Mooie Pontiac👍 en welkom op HF!

Klinkt als een mooie collectie. Ik verzamel ook gewoon wat ik mooi vind, zonder expert te zijn op het gebied van uurwerken en geschiedenis.

Welkom op het forum!

Welkom

Dan plaats je gelijk degene die ik het liefst wilde zien. :relaxed: Mooie foto’s!

Robertus, welkom en veel plezier op HF.

Mijn beste,

Robertus, van harte welkom in die fascinerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:


Dank je.
Hierbij een passende visuele reactie. Tevens een kleine tegemoetkoming aan anderen die benieuwd zijn naar wat foto’s.
Ik neem overigens aan dat jij zelf bekend bent met dit merk.
Groet, R.

2 likes

Welkom van een stadsgenoot Robertus. Heb je, nu je niet meer op de Voorstraat terecht kan een ander adres waar je terecht kan?

Welkom Robertus,

Ik zie dat je op dezelfde manier begonnen bent als ik, maar wel met mooiere en meer diverse typen…

Grappig. Ik kende het merk.

Omdat ik nu enkele wat serieuzere horloges heb, ben ik meer aangewezen op ‘geautoriseerde’ serviceverleners. Een grote landelijke winkelketen bijvoorbeeld. Om diverse redenen was dat niet altijd tot volle tevredenheid. Mijn Omega Speedmaster liet ik na zoeken op internet recent servicen in Leusden. Snel en betrouwbaar.
Verder laat ik zo nu en dan wat doen in de Wittevrouwenstraat. Op dit moment ligt daar van mij zowel een Bulova Accutron als een Hamilton Pacer.
De oudere horloges probeer ik, al dan niet lopend, in bestaande staat over te doen aan liefhebbers die er zelf graag aan werken.
Kortom, ik heb nu (helaas) geen contact zoals vroeger in de Voorstraat. Ik heb geen namen vermeld, omdat ik aanneem dat Utrechtse horlogeliefhebbers precies weten waar ik het over heb.

Om het verhaal een beetje aan te kleden bijgaand twee foto’s van een wat smoezelig jaren veertig ‘skeleton’ horloge van het merk Eden.

1 like

Sorry, mijn antwoord staat op de verkeerde plek. En dan ook nog met dubbele foto’s. Even wennen dus.

image

Duidelijk een horloge-fanaat! Welkom :smiley::+1:t2:

Leuk!
Welkom!
Veel plezier hier.

Welkom!

Hallo stadsgenoot,

Kun je mij een tip geven waar ik in Utrecht of directe omgeving zonder al te veel moeite welkom ben voor eenvoudig horlogewerk?
Vooralsnog gaat het eigenlijk alleen om het openmaken van enkele horloges om te kijken wat voor uurwerk er in zit.
Wel serieus werk omdat bijvoorbeeld een Benrus alleen via het glas geopend kan worden en een Hermes Cape Cod automaat met wel heel erg kleine schroefjes.

Net zo als anderen op het forum wil ik geen krasjes halen in de Wittevrouwenstraat. Hoe aardig die mijnheer ook is. (Bovendien heeft hij van mij al heel erg lang twee exemplaren in reparatie. Hij heeft het erg druk.

Wellicht kun je mij een tip geven.

Vriendelijke groet, Robertus

Welkom Robertus!

Mooi verhaal en veel plezier hier op het leerzame forum!

Welkom Robertus, leuke intro en bijzondere collectie! Doe lekker mee hier :muscle:t2:. Groet, Willem-Jan