Verhaaltje van een nieuwkomer

Geachte forumleden,

Nieuw in deze omgeving wil ik mij graag even voorstellen; Robertus, en ik woon in Utrecht.
Ik ben absoluut niet deskundig en heb ik geen horloge-technische vaardigheden. Wel ben ik altijd geïnteresseerd geweest. Eerst mechanisch, vervolgens elektrisch/elektronisch, kwarts en daarna weer mechanisch. Het gevolg is dat ik een nogal onsamenhangend verzamelingetje heb. Letterlijk van Mickey Mouse tot Dutch Design (Ninaber van Eijben) tot beeldende kunst (een achteruitlopend horloge van Victor IV, Bulgar Time). Bulova Accutron en Hamilton Pacer vertegenwoordigen het elektrische deel. Benrus en Bulova de militaire (gekocht in Vietnam). Daarnaast mooie en/of merkwaardige oudere merken zoals Lebem, Ingersoll, Richard, Eden, Siro en Sully. Mooi is nog wel een oude Pontiac gouden chronograaf. En mijn eerste echte nieuwe horloge, een Roamer (1963) heb ik ook nog.
De laatste jaren zijn mijn favorieten een IWC Mark XII (JLC-uurwerk) en een Omega Speedmaster Professional (Moonwatch), die zojuist een officiële servicebeurt heeft gehad.
Onder meer om een goed onderhoud te bekostigen (vroeger had ik op de Voorstraat in Utrecht een horlogemaker die voor weinig geld mijn nieuwe trofeeën op orde bracht), en omdat ik ze niet meer draag, doe ik de meeste weg. Inmiddels verkocht ik met succes een Omega bumperautomaat pré 1950, die ik in de jarenzeventig droeg.
Samenvattend; Ik ben al lang geïnteresseerd in alle typen polshorloges. Maar heb er nooit echt verstand van gekregen. Daarom vind ik het nu leuk om allerhande bevindingen op dit forum te lezen.

Groet aan allen, Robertus

46 likes

Wat leuk een stadsgenoot! Klinkt als een mooie collectie, benieuwd naar de foto’s!
Veel plezier hier @Robertus

1 like

Welkom en veel plezier!

Van harte welkom hier en foto’s worden altijd zeer gewaardeerd! Ik ben benieuwd naar beeldmateriaal van je collectie! :smile: :+1:

1 like

Welkom Robertus. Leuke verzameling hoor! Ben benieuwd naar de foto’s. :grin:

edit: @Jurtz blijven we nu de hele avond zo bezig? :joy:

1 like

Hahaha ja wij zijn wel lekker bezig samen! :smile:

1 like

Welkom !
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

Welkom op het Horloge Forum, weer een bijzonder horlogeverhaal door een liefhebber. Veel plezier hier!

Welkom

Welkom en leuke intrede qua tekst

Welkom op HF! Ik verheug me op de foto’s!

Welkom ! Je hebt al een aardige verzameling van markante merken en horloges in je bezit (gehad) :+1:

Van harte welkom! Zeer interssant en leuk dat je bijzondere horloges hebt.

Welkom en veel plezier op HF :+1::smiley:

Welkom op HF :+1:

Dank voor de vriendelijke welkomstreacties.
Ik vind het leuk om foto’s van wat ongewone horloges te plaatsen.
Maar ik begin met een ouwe vertrouwde.
Groet van Robertus

13 likes

Welkom op het HF

Welkom Robertus! Veel plezier op het forum!

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom. En erg mooi.