Verheugen jullie je ook zo op de Rikketik?

Zo, alweer een uurtje terug en heb net foto’s gemaakt van een andere nieuwe aanwinst. Mijn horloge aanwinst was de NOMOS Orion, zal die wel in een ander topic plaatsen. Krijg alleen de foto’s niet op de pc dus die volgen nog!

Hier een kort verslagje van vandaag;

Het was mooi weer, ik was op tijd wakker en ook niet druk op de weg dus ik was er zoals gepland rond iets over tienen. Naja, aangekomen bij de beurs, helemaal vol met auto’s! Ik heb de 2 ‘verharde’ parkeerplaatsen afgereden maar geen plekje kunnen vinden. Toen dus mar naar het grasveldje dat er 2 mtr. naast ligt, door veel modder en diepe plassen dan eindelijk een plekje gevonden. Ik rijd gretig naar het plekje toe… wham! Vast in de modder! :smiley:

Naja, ik Gerard bellen en die verzekerde mij dat ook hij vastzat, ik was dus niet de enige gelukkig. :wink: Toen ben ik dus maar naar binnen gegaan.

Binnen aangekomen eerst ff wachten in de rij. Dit was mijn 2e keer en de 1e keer dat ik er was was tijdens de Zomereditie, toen was het veel minder druk. Maar goed, na goed 5 minuten was ik dan ook eindelijk binnen. Heb toen Gerard gebeld en gingen toen ff zitten aan een tafeltje in het restaurant. Ong. 5 minuutjes later kwam ook Bernard binnen (2 onbekende gezichten voor mij toen nog). Gerard had o.a. de Minerva meegenomen en man man, wat een prachtig horloge! Deze stond al op mijn wish-list, maar in het echt is ie nog vele malen mooier. Echt helemaal perfect zou ik bijna durven zeggen. Uurwerk zag er ook prachtig uit, horloge had ook een mooie bescheiden maat van 38mm welke me eerlijk gezegd niet tegenviel, ik dacht dat deze te groot zou zijn. Ik twijfel nu dus een btje tussen de 34 en 38mm, maar geod, zo vaak komen ze ook niet voorbij dus ik mag al blij zijn als ik er ooit nog eens eentje kan bemachtigen, ongeacht de maat. Ook had ie nog een mooie Le Locle mee, misschien dat ik er ook nog eens eentje koop, viel me niet tegen na nader bekeken te hebben.

Afijn, toen ff de beurs opgelopen. Ik wilde al langere tijd eens een mooi houten kistje, je kent ze wel, en nu kwam ik er een tegen in mooi donkerrood hout voor een fractie van de Ebay prijzen. Meteen gekocht dus! Het is een kistje voor 6 horloge’s dus ik kan er weer ff tegenaan. :slight_smile:

Om 12.00uur ff naar de meeting gegaan, kijken wie er nou allemaal waren. Nieuwe gezichten waren voor mij:

  • Freddy
  • Marc B1
  • Nivelacuso
  • Brava
  • Timothy
  • Karel en z’n vriendin

Verder waren er nog Master Fan, Gerard, Bernard, Ori53 (schrijf ik dit zo goed?), Henrik en Jeroen (swatch), tijdens een wandeling over de beurs kwamen we ook nog Wim van dit forum tegen. Ook Rob409 gezien bij zijn stand, was ook weer druk in de weer met zijn Seiko’s. :smiley:

Afijn, verder weinig dingen gezien die me nou erg interesseerde. Wel wat mooie Rolexen en enkele Omega’s maar die wren meteen weer wat duurder en omdat er ook nep in omloop is ben ik toch wat huiverig om daar te kopen. Dus het is bij een mooi kistje gebleven. :slight_smile:

Daarna hebben Karel en zijn vriendin ons nog ff uit de blubber getrokken, waarvoor mijn hartelijke en zeer grote dank! En hierna naar huis gegaan, vond het wel gezellig en ik weet nu wel waarvoor ik ga sparen!

Kortom, een leuk dagje uit gweest en ik weet weer waarvoor ik moet sparen. :smiley:

Was inderdaad gezellig. Was alleen errug druk zeg.

Trouwens mooi bandje om die Nomos.

wel leuk om alle gezichten weer eens te zien!

Voor mij de eerste keer naar een horlogebeurs. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik heb me maar niet gewaagd aan vintage spul, want daarvoor weet ik er veel te weinig van. Ze kunnen me teveel wijs maken. :wink: En bovendien schijnen de prijzen hoog te zijn.

Bij Robbie een beige Seiko 5 aviator gekocht.

Bij Rutten watches zag ik een aardige “Marine” van APUCTO, maar aangezien ik de Stowa al heb…
Aan die Russische Aristo zat zo’n dubbele flieger-band. :sunglasses: Die hoort natuurlijk aan een flieger te zitten.
Hij heeft een breedte van 22 mm. Die is moeilijk te vinden en ik had er zo een nodig voor mijn Azimuth.
Maurice heeft dus die band van de APUCTO afgehaald en die zit nu aan mijn Azimuth mooi te wezen. :smiley:

Mijn liefhebbende echtgenote heeft een horlogedoos voor 24 horloges gescoord. Zij is ook aangestoken met het horlogevirus, alhoewel ze voornamelijk kwartshorloges in allerlei kleuren verzamelt. Moet bij haar kleren passen.
Aanmerkelijk goedkoper dan mijn mechanische horloges.

Bij de koffiecorner nog even staan kletsen met een paar forumleden: o.a. Henrik, Nivelacuso en Tom Koerts.

Daarna nog de verleiding weerstaan om toch nog een horloge te kopen en weer naar huis.
Op naar de volgende Rikketik. (:smiley:

Hier dan de foto’s van mijn nieuwste kistje, ik vind hem mooi! :smiley:

Mooie chroomsluiting ipv verguld, vind ik toch net iets mooier

Mooie stevige en dikke en brede kussentjes, stevig doch soepel

Nou eerst maar eens vol zien te krijgen. :wink:

Inderdaad een mooie kist.

Ik kijk altijd naar de afwerking van de scharnieren, een beetje beroepsmisvorming denk ik.