Verkeerde aankoop pakt goed uit, 0634-5000 uit 1975

Even kijken op Ebay, leuke Seikolcd chrono uit 1975, gauw even bieden want er zijn nog maar 10 seconden over. Gewonnen! Even het plaatje bekijken want een seiko 0634 voor 22,50 is wel érg voordelig.

Oeps.

Zwart dood lcd scherm.
En hij komt uit Italië. En de verkoper doet niet aan paypal :frowning:

Nou ja, ik heb geboden, eigen schuld, dus mijn verantwoordelijkheid maar nemen.

Het horloge kwam zelfs aan!
En de 0634 module leeft, na testen op mijn quartz tester. (want je ziet natuurlijk niets)

Had ik niet ooit een dode 0634 gekregen van Jeanot? Ja inderdaad! Met een goed werkend lcd display met wel een heel erg versleten polarisatie filter bovenop. Donker en een oranje vlek. Dus het bedrukte filter van het zwarte display afgehaald, (met scherp hobby mesje) lukte ook nog! Het andere filter kreeg ik helaas niet goed los. (kapot)
Filter op het donor display leggen, zonder lijm, wat klooien en dan krijg je dit resultaat.

Niet slecht dacht ik zo. Hij kan nog iets netter, maar dan moet ik een enge klem losmaken en ik heb het donordisplay al genoeg stress aangedaan, straks gaat ie stuk. Ik ben heel tevreden :slight_smile: En nu is ie weer “origineel”. Deze variant van de 0634 is de enige met zo’n display met opdruk.

9 likes

Goed bezig! Te gek deze klokken! Gefeliciteerd!

Ja, met nog maar 10 seconden bedenktijd word het natuurlijk heel erg spannend.
Gelukkig heb je het horloge weer prachtig gerepareerd, leuke klok. :thumbsup:

Respect! :thumbsup:

Prachtig horloge ! Goh, dat was nog es een leuke tijd; de opkomst van die Quartzen…

Eerst de Pulsar LED horloges en daarna druppelsgewijs de LCD horloge…

Waar is de tijd…

Je bent echt een kei met die quartzen vind ik, top hoor!
Ik heb indertijd ook een Seiko quartz gehad, het was een
schuin aflopende kast ook met 2 druktoetsjes.
Ik was er super blij mee, helaas op mijn werk uit mijn
opengebroken kleding kast gepikt :frowning:
Had 'm gekocht bij iemand aan huis die ze kocht in Japan
en betaalde met diamanten (het was nl een diamant handelaar).
Het was in een straat achter het Surinameplein in Asd weet ik
nog en er stond een enorme kluis in zijn huis…
Jammer genoeg weet ik het typenr. van de Seiko niet meer.

Dit is vakmanschap ten top !!!

Knap werk, ik ben geheel mechanisch ingesteld en heb zelfs geen idee wat een polarisatie filter is, maar respect als je zoiets kan repareren! :thumbsup:
Dat laatste moment “Ebay koopje” is trouwens zeer herkenbaar. :smile:

@Paul_K voor en achter een lcd display zit een polarisatie filter, om de lcd cijfers zichtbaar te maken. Die kunnen o.a. door invloed van uv licht verouderen, worden donker, regenboog achtige vlekken. Soms is het bijna onmogelijk de cijfers te zien, alsof de batterij bijna op is. Vervangen van het bovenste filter is meestal voldoende.

@Frans53 er zijn niet zoveel Seiko’s met twee knopjes uit de jaren '70! De 0624 is de eerste lcd seiko die beschikbaar werd voor de internationale markt.
(heb ik ook)

Verder de vele 0634 varianten. (even op google Seiko 0634 intikken)

En er is het eerste horloge van Seiko met een alarm, tik maar Seiko A029 in, in google.

En de Seiko 0432 die ook een datum heeft had ook een variant met de twee knopjes op de kast, dat is wat ik mij zogauw kan herinneren.

@MartijnV Dank je wel!
Het was een 0634 variant met een hoekige schuin oplopende kast.
Volgens mij met een chrono en een alarm, elk uur gaf ie een piepje :smile:
Het moet eind jaren '70 begin '80 geweest zijn, ik was iig nog getrouwd toen :wink:

Dan moeten we even verder zoeken, want de 0634 had alleen een chronograaf functie. Elk uur een piepje, ik weet niet meer of de A029 elk uur een piepje kon doen.

Haha ik ben niet op zoek naar een verse hoor :wink:
Ik moest er aan denken toen ik die van jou zag.
Gisteren een paar van die pdf catalogussen
doorgebladerd en man wat een assortiment werd
er jaarlijks op de markt gezet ongelooflijk.

Veel he :slight_smile: Maar het is altijd leuk om je klokje van vroeger weer eens te zien! Op thewatchsite.com staan erg veel pfd catalogussen uit die tijd, wel handig als je het jaar ongeveer weet.

Daar heb ik ze bekeken, begin '82 kwam er een eind aan m’n huwelijk
dus het moet 79,80 of 81 geweest zijn, ik ga van de week wel weer eens
bladeren :wink:

Hey Martijn,

Top dat je die m.b.v. mijn sloper hebt kunnen repareren, erg leuk model.