Verkeerde Audemars maar toch uitkomen op horloges?

Ik was op een zoektocht samen met een hele goede vriend van mij naar de site van Audemars(piquet uiteraard zou je denken).
Maar nee dit ging om zijn mogelijk toekomstige werkgever tevens gevestigd in Zwitserland(en China). Na een beetje in de geschiedenis gedoken te zijn van het bedrijf kwamen we er achter dat dit bedrijf oorspronkelijk robijnen maakte voor uurwerken vanaf 1898. En tot onze verbazing kwamen we bij 2 horloge merken uit die in bezit zijn van deze familie. Waar onder Perrelet SA dat sinds 1994 van hun is. En een private label genaamd Aurema SA helaas kan ik hier weinig over vinden op het net.

Maar ik vond dit wel apart zit je te kijken bij een bedrijf dat naast robijnen(Jewels),magneten en andere micro spul produceren voor o.a quarts calibers,RFID chips maakt etc. kom je toch nog uit bij produceren van exclusieve horloges. Blijkt het toch weer een heel klein wereldje te zijn in Zwitserland.

Dat is inderdaad vreemd. Want IMHO is Perrelet onderdeel van Festina:

Perrelet is een paar keer van eigenaar veranderd. Het is niet meer in dezelfde handen als in 1994. De huidige eigenaar is per 2001 inderdaad dezelfde als van Festina geloof ik.

Vond het al vreemd dat er niets meer over te vinden was,maar toch wel grappig.

iMHO,

Geloof ik,

… Dus niemand weet het echt zeker zo te horen.

roelkalkboel Schreef:

iMHO,

Geloof ik,

… Dus niemand weet het echt zeker zo te horen.

Zie inschrijving CH-645.1.003.749-0 in de Zwitserse Kvk (ZEFIX) voor zekerheid.

IMHO gebruik ik om aan te geven dat je er wel eens naast kan zitten, als was het maar door een nieuwe ontwikkeling :wink: