Verkeerde lot gekocht, wie herkent 'm? (Seiko)

Ik zat gisteravond een paar lots op ebay te volgen van één verkoper. Daarin zaten wat oude Seiko’s. De eerste liep tegen enen af, de ander tegen tweeën. Ik had geen zin om te wachten en heb toen vroeger op de avond al biedingen uitgebracht (wat ik normaal nooit doen).

Vanochtend bleek ik de winnaar van het eerste lot wat toen ik een bod uitbracht al veel biedingen had gehad en op 50 dollar stond, terwijl de tweede voor mijn bod op 1.99 dollar stond. En die had ik niet. En dat is wel een beetje balen want ik wilde eigenlijk het tweede lot vanwegen de voor mij onbekende Seiko. Met een groen plaat en daar kan ik geen weerstand tegen bieden, groene platen… hmmmm.

Hierbij de foto, het is het horloge helemaal rechts (de rest is rotzooi). Wie weet wat voor Seiko dat is?

Het lot dat ik wel kocht omdat er na mij niemand meer een bod deed is dit, met twee Seiko’s (links onder en midden boven). Ik dacht dat die links onder een 6139 was maar realiseer me nu dat de datum dan op de verkeerde plek zit :+ en die midden boven herken ik helemaal niet, zal wel een quartz zijn. Beetje een tegenvaller dus(?). Maar ik wacht wel af wat er uit de U.S. of States (A, ik weet het) komt. Wel een meevaller is dat er zo’n paarse Cordura bij zit die grootmokum heeft. Die vond ik op zijn foto’s erg leuk.

Zit er bij die bovenste foto ook niet een Tag Heuer bij (2e van rechts)
Is dat een fake?

Nee, het is geen Tag Heuer.

Zo op het eerste gezicht zou het een chronograaf moeten zijn, gelet op de pushers (ik zie in ieder geval op 2 een pusher, op 4 is niet duidelijk, mogelijk is de veer uitgewerkt en komt de pushers niet terug). Een 6139 is het niet, er is geen subdial op de zes. In eeste instantie dacht ik dat het mogelijk een 70…(15-16-17) zou zijn, die hebben echter de datum ook niet op de 6.
Vermoedelijk een baksel van meerdere horloges.
Heb je geen foto van de achterzijde?

gr.
Peebee.

ik heb zo’n dial een week of 3-4-5 geleden al eens gezien, op ebay.com

maar ik kan me er niet veel meer over herinneren, behalve dat ik het een buitenbeentje vond, in de zin dat het niet in een serie/modellenreeks pastte die ik herkende.

Misschien zit de plaat los in de kast…?

Daar zeg je al zowat! Dat is volgens mij wel het geval, voorzover ik 't kan zien.

Die links boven is een duiker en een franse kast, deze kast ken ik goed, is het model zoals deze http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,15978.
De tube of bus in de kast voor de schroefkroon is afgebroken en ontbreekt.
Is ook een caliber met dag en dat. Kasten bestaan voor automaten en quarts.

Die links onder is ook de kroon en bus afgebroken en de drukker op 4u is ook weg.

Die in het midden onder zou misschien een Enicar kunnen zijn ???

Is altijd prettig zo kunnen gokken en maar hopen op “schatten op zolder”.

of het hele uurwerk zit los in de kast en is gedraaid aangezien er geen kroon meer inzit.

6139-6002?