Verkeerde omega op ebay.be

Ik zag gisteren een aanbieding voor een Omega Marine Chronometer.
Zo lijkt het echter enkel, als je naar de laatste foto’s kijkt blijkt het slechts om een Omega Mariner II te gaan.
ok, ze lijken een beetje op elkaar, maar wel 2 verschillende horloges.

De chronometer zou je snel 2000€ kosten, de Mariner II kan je ook onder de 400€ vinden. Vooral diegene die hij aanbiedt: geen originele band, veel sleet, een goude inleg die vervangen werd door iets ver van correct.

Hij heeft het zo omkleed dat je denkt dat je biedt voor het duurder exemplaar, veel uitleg over de marine chronometer, knappe foto’s, links naar chrono24 en prijzen van verkochte exemplaren.
De 2 wazige foto’s van het exemplaar in kwestie steken er sterk bij af.

Hij is van slechte wil, want negeert mijn mail met uitleg over zijn “vergissing”.
Hij past ondertussen zijnaanbieding aan, maar maakt het enkel erger.
Een oplichter dus.
Hij heeft 16 verkopen, alle maal dingen van 1€.
Ebay lijkt niets doen.

Bedankt voor de waarschuwing. Helaas is er een grote hoeveelheid rommel te koop op ebay, gaat soms weg voor hoge prijzen :frowning:

Heb je een linkje ? Ik bezit beiden, maar het zijn totaaaaal 2 verschillende horloges !
De MC 2400 is ook beduidend forser.

Hier staan ze naast mekaar:

http://forum.tz-uk.com/showthread.php?117474-The-Omega-Seamaster-Quartz-Mariner-Saga-I-II-and-III

Hierbij de link:

http://www.benl.ebay.be/itm/Montre-Omega-marine-de-collection-/171740622959?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item27fc89f06f

De 2 eerste foto’s hebben dus eigenlijk niets te maken met wat hij verkoopt.

Let ook op de foute gouden “tag”, bij hem staat er enkel het omega symbool, er moet eigenlijk “quartz” naast staan.

En zo zou het er moeten uitzien

Jij hebt nog steeds de beiden?
Leuk.

Ik had de kleine. Ik kon het geld niet spenderen aan de grote en ik hoopte door de kleine te kopen mijn honger te stillen.

Dit werkt natuurlijk niet echt en heb het horloge dan maar verkocht. Ik droeg het zelden of nooit en vond het zonden om het in de kast te laten liggen.

Weer iets bijgeleerd over mezelf en anderen hier hebben waarschijnlijk ook diezelfde les geleerd.
Je spaart beter door dan je tevreden te stellen met een goedkoper alternatief.

klongy Schreef:

Hierbij de link:

http://www.benl.ebay.be/itm/Montre-Omega-marine-de
-collection-/171740622959?pt=LH_DefaultDomain_23&h
ash=item27fc89f06f

De 2 eerste foto’s hebben dus eigenlijk niets te
maken met wat hij verkoopt.

Let ook op de foute gouden “tag”, bij hem staat er
enkel het omega symbool, er moet eigenlijk
"quartz" naast staan.

En zo zou het er moeten uitzien
http://i988.photobucket.com/albums/af2/klongy/IMG_
1319_zpsc8130741.jpg

Amai dat is inderdaad smerig gespeeld.
En de foto’s van het te verkopen object zijn dan nog superwazig.
Plus niet de originele bracelet.
Meeneemprijs 2000 euro … Je moet maar durven…

Wat een boefje dan…

Ik zag toevallig gisteren ook een Breitling op eBay waar werkelijk niets aan klopte, zoals ReneJK altijd zo mooi zegt: “niets daarvan is ooit bij de fabriek van Breitling in de buurt geweest”. Maar goed, er wordt toch stevig op geboden, triest voor de koper en schandalig van de verkoper maar je doet er weinig aan. Zolang er geld verdient kan worden zal het blijven gebeuren…

gschoots Schreef:

Ik zag toevallig gisteren ook een Breitling op
eBay waar werkelijk niets aan klopte, zoals ReneJK
altijd zo mooi zegt: “niets daarvan is ooit bij de
fabriek van Breitling in de buurt geweest”. Maar
goed, er wordt toch stevig op geboden, triest voor
de koper en schandalig van de verkoper maar je
doet er weinig aan. Zolang er geld verdient kan
worden zal het blijven gebeuren…

Lijkt me dat je dan koop kunt afzeggen of bij paypal n claim kunt indienen. Maar vervelend is t wel.

Aangezien het horloge niet de minimum prijs haalde (hij had wel 1 bod van 500€), plaatst hij het maar opnieuw, maar met aangepaste tekst:

pour informations, les premières photos font références à d’autres montres OMEGA qui ont une similarité, elles sont mises pour information en aucun cas, la montre à vendre n’est considérée comme étant la même que sur les photos exemples, seules les photos sur fond rouge sont réellement celles de la montre que je possède, il suffit de zoomer pour voir l’état de celle-ci, le bracelet n’est pas d’origine, il n’y à pas de boite, les joints d’étanchéités ont été changés courant 2014, légère petite éraflure visible en zoomant sur MES photos,

Vrij vertaald: de eerste fotos staan er enkel bij omdat ze een gelijkenis vertonen met het aangeboden horloge. In geen enkel geval is het horloge dat ter verkoop wordt aangeboden hetzelfde als deze die op die fotos staan. Enkel de horloges op een rode achtergrond zijn fotoafbeeldingen van het horloge dat ik bezit …

Kort door de bocht: ik licht je op waar je bijstaat als je deze tekst niet hebt gelezen of begrijpt.
Ik toon namelijk 15 fotos van een horloge, maar daarvan zijn er (mogelijk) 4 van het horloge in kwestie.

En dan spreken over oneerlijke kopers. Knap zeg.

http://www.benl.ebay.be/itm/Montre-Omega-Seamaster-de-collection-Watch-Omega-Seamaster-collection-/171750091984?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item27fd1a6cd0

klongy Schreef:

Kort door de bocht: ik licht je op waar je
bijstaat als je deze tekst niet hebt gelezen of
begrijpt.
Ik toon namelijk 15 fotos van een horloge, maar
daarvan zijn er (mogelijk) 4 van het horloge in
kwestie.

Ik vind dat behoorlijke misleiding. Ik zou dat zo een illustratie niet accepteren. Wat voegt dat er nou aan toe, dan behalve misleidend te zijn…

Ik plaats een Submariner zwarte submariner te koop met wat vage glimmende foto’s en wat internet foto’s van het model met blauwe bezel en wijzerplaat. Vrij bieden mag vanaf 12K. Oh ja, ik plaats ook nog maar ff wat chrono24 linkjes waar zo een blauwe ruim boven de 20K kost. Mijn pakket is overigens helemaal compleet, inclusief doos en papieren. En is vorige maand Ook nog eens grondig geserviced door de horlogemaker, waarvan ook de papieren bij zitten. Dus sla je slag, voordat iemand anders ermee vandoor gaat :)o