Verkeerde reset-stand chronograaf

Hallo,

Ik heb op mijn vakantie in Zwitserland een horloge van Cover gekocht. Het gaat om dit type: http://www.coverwatches.com/collection/co135/

Dit horloge is ook een chronograaf. Na verloop van tijd als ik de wijzer terug wil resetten naar seconde 0 met de 2e knop, gaat deze niet meer naar seconde 0 maar naar seconde 58. Hoewel niemand hier dood van gaat, vraag ik me af of dit gebruikelijk is en of dit te corrigeren is zonder het horloge meteen voor een paar weken ergens heen te sturen.

Met vriendelijke groet,
Jorijn.

Normaal gaat het zo.

Kroon uittrekken.
Met een van de pushers de wijzer op de 0 zetten.

Beste JMN,

Bedankt voor je reactie. In welke stand ik de kroon ook zet, de wijzer van de chronograaf gaat automatisch terug naar 58 en is niet meer te beinvloeden met elke knop of draaibeweging dan ook.

Jorijn.

Allereerst, welkom op dit forum !

Zoals JMN al schreef kan je bij elke quartz-chronograaf de centrale secondenwijzer naar nul herzetten via de chrono-buttons na het uittrekken van de kroon (met één enkele of een bepaalde combinatie). Die kroon heeft overigens meerdere “posities”.

Als je een gebruiksaanwijzing hebt zoek dan even bij het hoofdstukje batterij-wissel. Dit “resetten” moet immers na elke batterij-wissel gebeuren.

De website vermeldt enkel dat het een quartz-horloge is.
Om je echt verder te helpen moeten we eerst weten welk quartz-werkje er precies in zit.

Er blijkt ook een Nederlandse importeur van dit merk te zijn die je eventueel verder kan helpen:

Van Dijke Trading
Ewislaan 22
1852 GN Heiloo
the Netherlands

info@vandijketrading.nl
www.vandijketrading.nl

Veel succes !

MVG,

Morse.

Beste Morse,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Na wat prutsen en drukken op knopjes in de stand om de tijd aan te passen bleek dat ik inderdaad de wijzer kan aanpassen.

Het is dan ook gelukt. Reuze bedankt.

Jorijn.

Probeer dit eens:

Kroon geheel uittrekken, bovenste puscher paar sec. ingedrukt houden en dan zou je met de onderste puscher de wijzer in stapjes naar de ‘nul’ kunnen zetten.
Dan de kroon weer terug zetten.
(werkt althans bij m’n citizen chrono quartz)

gr Ron

Zie dat het al gelukt is(tu)