Niet eerder gezien. Wat mooi zeg!
Als deze bestaat ga je toch niet voor een Daytona?
Slechte foto, maar ik nomineer deze schoonheid die ik ooit - jong en dom - níet heb gekocht in Brussel:
Nog steeds spijt van.
Tja, na het zien van al deze mooie gouden klokken voel ik het als een plicht om de Parmigiani toch ook maar te laten bewonderen.
Weer eens wat anders als als dat Rolex geweld.
Henk, heb je die horloges van je vrouw gekregen?
Of heb je ze zelf gekocht.
Ben het wel eens hoor dat het een prachtige knaller is
Er zijn echter heel veel mooie knallers als het om gouden horloges gaat
Dit zijn onder anderen mijn favorieten naast de gouden DayDate met baguettes:
De APRO Time en Date only in roségoud, gewoon subliem
De APRO ice blue in 18 karaat wit goud met baguette diamanten indexen
Ik vind die Vacheron Constantin aan rubber band echt heel fraai!
Heel veel fraaie modellen, maar als ik denk aan een gouden horloge is voor mij de definitie een Rolex Day-Date fluted bezel op presidential strap in het geel goud. Blijft toch een icoon op eenzame hoogte in dat segment in mijn ogen.
Morgen ga ik aan het tellen van de likes
Dat is natuurlijk zonder enige twijfel deze prachtige Omega De Ville uit 1972. Het horloge is destijds aangekocht door mijn opa voor 200 gulden als ik me niet vergis, ik heb de bon nog ergens liggen. Mijn opa overleed 2 jaar later in 1974, waarna dit horloge in een kast verdween. Ikzelf ben van 1981, dus ik heb de beste man helaas nooit mogen kennen. Toen mijn oma een aantal jaar geleden overleed kwam dit horloge weer boven water na 45 jaar in een bakje in de kast te hebben gelegen. Zo kwam het uiteindelijk bij mij terecht. Ik heb het laten servicen en heb er een croco bandje voor laten maken. Dat laatste had nogal wat voeten in de aarde vanwege die prachtige “terugsteeksluiting”. Er werd tot 3 maal toe een verkeerd bandje geleverd. Telkens óf met een uitsparing voor de pin van de gesp óf met passanten voor het bandje. Welke er beide niet op moeten natuurlijk.
In mijn ogen is dit een uniek, zo goed als nieuw, horloge uit 1972, met de mooiste sluiting die er is. Ik draag het met liefde en trots. Dankjewel opa.
100% de winnaar voor mij.
Doen we likes per post, of meerdere posts van hetzelfde model optellen?
Lukraak optellen lijkt me niet terecht, dan moet je in elk geval de personen die beide geliket hebben maar één keer tellen.
Als er gevallen zijn, dan kijk ik naar wie er dubbel gelikte heeft
Hulde voor dit engelenwerk.