Verkiezing: het mooiste gouden horloge - Deel 1: nomineren

Rolex 40mm Yachtmaster in Everose op Oysterflex

30 likes

49 likes

Hij is al een paar keer in iets andere configuratie voorbijgekomen maar man, wat zou ik deze goudgele rakker graag toevoegen aan mijn collectie :star_struck: Dat zou helaas wel betekenen dat er heel veel verkocht moet worden of mijn spaarrekening geplunderd moet worden en daar heb ik allebei geen zin in… Maar ooit gaat dit er wel komen!

We hebben het hier natuurlijk over de Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon met blauwe wijzerplaat.

41 likes

Dat is moeilijk kiezen en omdat ik het toch niet kan/wil betalen vergeet ik ze ook doorgaans weer snel. Misschien de beste niet. Ik dacht aan Laurent Ferrier, maar gelukkig hebben anderen dat al gedaan en mijn favoriet is niet van goud. Ik dacht ook aan een klassieke Zenith Elite met bruine dial die met een beetje goede wil nog bijna binnen bereik zou zijn, maar is dat dan het mooiste goud? Natuurlijk kunnen Vacheron Constantin en Patek Philippe niet ontbreken met enkele tijdloze krachtige gouden ontwerpen. Maar uiteindelijk kom ik toch op een oude favoriet in wit goud, gewoon omdat bij dit horloge misschien nog wel meer dan alle andere goud bijna noodzakelijk is en als we het dan hebben over mooist, dan is iets met een diepe historie ook meer voor de hand liggend.

32 likes

23 likes

zo mooi, zo tijdloos, zo… :heart_eyes:

1 like

Ik hou rekening met de eerste per persoon.

Er staat een mooie in t blauw

aaa29b5e60149d7b8e6350bc0153e9182fe8452f_2_500x500

Gezien je toch op zoek ben, hier meteen de link

37 likes

oeps, sorry, had je spelregels niet helemaal goed gelezen…

Hierbij nomineer ik m’n gouden Omega DeVille 35 mm, massief goud 14k:

Ook even de achterkant:

21 likes

Gaat je meer kosten dan het horloge denk ik zo. :wink:

1 like

Ik ben daar ook bang voor ja.

1 like

Ik gooi mijn JLC er maar in. Geen allemansvriend denk ik, maar voor de meer stijlvolle types een kandidaat :stuck_out_tongue_winking_eye:.

33 likes

Ik ken het vorige model niet maar een gouden rand eromheen is wat voor mijn gevoel hier inderdaad ontbreekt. Hier vind ik het wat uit balans, tussen die lekker grote gouden indices ineens zo’n leeg gebied.

Ik ken het andere model niet, zal eens kijken. Ik denk dat het geheel meer in balans zou zijn daarbij.

IWC 5441 Jubilee 1993 in 18K rose
The legend among Icons…

Handwind uurwerk gebaseerd op hun chronometer zakhorloge uurwerken uit de jaren 30. Historie, stijl, 10 mm hoog, discreet, fameus, en limited met 999 exemplaren !

21 likes

Doe mij deze maar

16 likes

Easy, dat is voor mij deze van @Watchstick_81

Omega Speedmaster Apollo 11 Moonshine 50th Anniversary

51 likes

Aii, dit is de winaar :raising_hand_man:

1 like

Staat er toevallig 1 in het blauwe gedeelte

22 likes