Ooh nee, laten we deze nou met rust anders begint het gejank weer.
Alleen jammer dat hij zo duur is. 21K zou meer in de richting zijn…
Maar goed dat je hem niet hoeft te dragen
De mooiste weet ik niet. Wel iconisch, en hoewel dat woord te pas en (vooral) te onpas wordt rondgestrooid denk ik dat het hier zeker van toepassing is.
Kom op… dat weet je wel. Dit abject metaal geworden lelijkheid.
Dat zou sowieso geen straf zijn uiteraard! Het blijft een mooi horloge, maar voor de verkiezing van het mooiste horloge moeten we kritisch zijn uiteraard.
Zonder meer deze Grand Seiko:
Voorbeeld van klassiek, eenvoudige schoonheid en uitmuntende kwaliteit.
Oja, staat in het blauwe gedeelte en nee, ik heb geen voordeel bij een eventuele transactie als gevolg van dit bericht
(en goud heeft niet eens mijn voorkeur😉, kan je nagaan)
Tja, ik vind het een mooier ontwerp dan veel andere die hier genoemd zijn. Ik hou van bijzondere en eigenzinnige ontwerpen. Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook de schoonheid van een minimalistische Calatrava of een klassieke triple-date configuratie zeker waarderen, maar ik word er niet hebberig van. Een Crash daarentegen…
(Nee hoor, ook niet. Ik word nergens hebberig van, ik ben zeer tevreden met mijn collectie. Dus, hebberig? Nee. Vind ik het een extreem geslaagd ontwerp? Ja, persoonlijk wel.)
Goud! Ik ben er dol op en draag tegenwoordig vrijwel niets anders meer. Laten we eerlijk zijn, als je eenmaal de 40 bent gepasseerd, dan is staal eigenlijk geen optie meer.
Maar goed, wat te nomineren…
Ik beperk mijn keuze tot mijn eigen horlogedoos, dat is overzichtelijker en voorkomt dat het een theoretische oefening wordt.
Als ik kijk naar mijn collectie, heb ik twee kandidaten die beide aan de uitersten van het gouden spectrum zitten:
De Patek is de ingetogen en klassieke keuze in witgoud. De Daytona daarentegen is de kleurrijke, sportieve en een tikje ordinaire optie.
Tja….
Als het echt om goud gaat, dan gaat mijn nominatie naar de geelgouden Daytona.
Ik bedoel, kijk eens hoe gaaf!
Geelgoud is prachtig. Het is kleurrijk en heeft karakter, wat het veel expressiever maakt dan bijvoorbeeld staal. Tegelijkertijd moet je oppassen, want voor je het weet, lijk je op je bejaarde buurman met zijn doublé Lorus, of je ziet eruit als een zonnebankbruine volkszanger met gebleekte tanden en een coupe soleil.
De Daytona slaat de spijker precies op z’n kop. Ja, je draagt een gouden Rolex, maar het is net niet te veel, mede dankzij de zwarte rubberen band die het geheel in balans houdt.
Het is een erg sportief horloge, dat tegelijkertijd ook prima te dragen is tijdens een chic diner.
En als we het over goud hebben… Kijk eens naar die plaat!
Echt een van de mooiste exemplaren die ik ooit heb gedragen.